Vesiputous

Pamilon magnetoinnin toimittajaksi valittiin AFRY

Vattenfallin ja AFRY:n pitkäaikainen toimitussuhde saa syksyllä 2023 uuden merkkipaalun, kun AFRY toimittaa ensimmäisen staattisen magnetointinsa Suomeen Pamilon ykköskoneiston generaattorille.

Toimitus on avaimet käteen -periaatteella aina Fingridin ennakkomallinnuksesta asennukseen ja käyttöönottoon asti. Toimittajavalintaan vaikuttivat COVID-19- aikana havaitut muutokset laitteistotoimittajien tukipalveluiden saatavuudessa sekä tämän seurauksena valmistavaa teollisuutta vaivannut komponenttipula.Tukipalveluiden saatavuus saattoi olla pahimmassa tapauksessa 3kk aikaviiveellä ja tiettyjen varaosien saatavuus jopa vuoden toimitusajalla.

Riskianalyysin kautta päädyimme AFRYN:n toimittamaan vaihtoehtoon, jossa myös käyttäjätuki on tarvittaessa paikan päällä laitoksella tuntien vasteajalla.

Laitteiston komponentit ovat yleisesti saatavilla olevaa tekniikkaa, joten komponenttien saatavuus ja korvattavuus ovat huomattavasti paremmalla tasolla aikaisempaan järjestelmään verrattuna.

Lisäksi uusintaratkaisua tukee sähkön saatavuuden vaihtelua tasapainottavan vesivoiman tuotantovarmuuden parantaminen kaikissa olosuhteissa. Laitosturvallisuuden parantamiseksi asennamme laitoksen kaikille koneistoille myös uuden valokaarisuojauksen.

Lisätietoja:
Jari Keskinen, kunnossapitopäällikkö
Vattenfall Oy, puh.+358 503860357

Vesivoimala

Vattenfall toimittaa pohjoismaista vesivoimaa Nesteelle

Vattenfall toimittaa vuoden 2022 alusta 100-prosenttisesti fossiilivapaata energiaa pohjoismaisista vesivoimalaitoksistaan Nesteelle Suomessa.

Orthexin tuotteita

Vattenfallin fossiiliton energia vähentää Orthexin tehtaiden ilmastovaikutusta

Vattenfall toimittaa jatkossa Orthexin tehtaille Suomessa ja Ruotsissa 100-prosenttisesti fossiilivapaata vesivoimaa.

Sustainable Brand Index-logotyyppi

Kuluttajat valitsivat Vattenfallin jälleen kerran Suomen vastuullisimmaksi sähköyhtiöksi

Suomalaiset kuluttajat mieltävät Vattenfallin Suomen vastuullisimmaksi sähköyhtiöksi vuoden 2024 Sustainable Brand Index -kyselyssä kuudetta kertaa peräkkäin.