Fingrid Oyj ja Vattenfall Services Nordic Oy allekirjoittivat n. 9 milj. euron arvoisen sopimuksen voimajohdon uusimisesta

Vattenfall Services Nordic Oy ja Fingrid Oyj ovat allekirjoittaneet sopimuksen 110 kV:n voimajohdon rakentamisesta välillä Koria-Yllikkälä.

Johtoreitin pituus on noin 82 km, ja se sijoittuu vanhaan olemassa olevaan johtokäytävään välillä Koria-Yllikkälä. Nykyinen vanhojen teräspylväiden kannattelema voimajohto puretaan, ja sen tilalle rakennetaan samalle paikalle kokonaan uusi johto.

Nykyinen Koria-Yllikkälä 2x110 kV:n johto on osa Suomen vanhinta ”Rautarouvaksi” kutsuttua voimajohtoyhteyttä välillä Imatra-Turku. Voimajohto uusitaan, koska sen tekninen käyttöikä on loppumassa. Voimajohdon uusiminen parantaa sähkön siirron käyttövarmuutta.

Hanke alkaa suunnittelutöillä välittömästi, ja se valmistuu loppuvuodesta 2018.

”Nyt allekirjoitettu sopimus on yhtiöllemme tärkeä päänavaus Suomen voimansiirron rakentamismarkkinoilla, ja se mahdollistaa investointeja ja toiminnan kehittämistä myös tulevaisuutta ajatellen. Syntynyt sopimus on osoitus resurssien hyödyntämisestä Vattenfallin Suomen- ja Ruotsin- liiketoimintojen välillä”, johtaja Risto Pietilä Vattenfall Services Suomen-liiketoiminnasta toteaa.

Lisätietoja Vattenfallilla antavat:

Risto Pietilä, johtaja, Vattenfall Services Suomi, puh. +358 400 282 439
Toma Karkkulainen, projektipäällikkö, puh. +358 40 537 4131

Katso myös

HYBRIT: SSAB, LKAB ja Vattenfall rakentavat Luulajaan ainutlaatuisen, neljännesmiljardin Ruotsin kruunun pilottilaitoksen vetykaasun suuren mittakaavan varastointia varten

SSAB, LKAB ja Vattenfall aloittavat fossiilivapaan vetykaasun varastointiin tarkoitetun pilottivaiheen kalliovaraston rakentamisen Luulajaan HYBRIT-pilottilaitoksen läheisyyteen.

Lue koko artikkeli
Vattenfallin vastuullisuuspäällikkö Annika Ramsköld.

Kommentti Ruotsin Yleisradion tekemään julkaisuun aurinkosähkötuotannosta Kiinassa

"Kaikki pakkotyön muodot ovat tuomittavia eikä niitä voida hyväksyä. Vattenfallille on ensisijaisen tärkeää varmistaa, että käytössämme olevia tuotteita ja materiaaleja valmistetaan kestävä...

[Missing text '/newslistpagetemplate/NewsItemPage' for 'Finnish']
LKAB:n toimitusjohtaja Jan Moström, SSAB:n toimitusjohtaja Martin Lindqvist ja Vattenfallin toimitusjohtaja Anna Borg.

HYBRIT: SSAB, LKAB ja Vattenfall aloittavat tulevaisuuden fossiilivapaan terästuotannon teollistamisen – maailman ensimmäinen fossiilivapaan rautasienen tuotantolaitos Ruotsin Jällivaaraan

SSAB, LKAB ja Vattenfall ovat nyt ottamassa uuden ja ratkaisevan askeleen fossiilivapaan teräksen tuotannossa maailmanmarkkinoille. HYBRIT-hankkeessa kehitetyn tekniikan teollistaminen ...

[Missing text '/newslistpagetemplate/NewsItemPage' for 'Finnish']