Anna Borg Vattenfallin uudeksi toimitus- ja konsernijohtajaksi

Anna Borg on nimitetty Vattenfallin uudeksi toimitus- ja konsernijohtajaksi. Anna Borg on työskennellyt Vattenfallin CFO:n tehtävässä vuodesta 2017, ja hänellä on usean vuoden kokemus energiasektorilta.

Hän on toiminut Vattenfallilla muun muassa Senior Vice President -tehtävässä Markets-liiketoiminta-alueella, johtanut Pohjolan myyntiä ja Ruotsin lämpöliiketoimintaa sekä Euroopan B2C-liiketoimintaa. Anna Borg on toiminut myös Klarnalla tehtävänimikkeenään Senior Vice President Nordics.

”Anna Borgilla on kattavaa ja syvällistä kokemusta, minkä ansiosta hän sopii erittäin hyvin Vattenfallin toimitusjohtajaksi. Hän on ollut mukana luomassa yhtiön uutta strategista suuntaa ja on oikea henkilö jatkamaan sen toteuttamista. Anna on hyvä johtaja, joka tuntee Vattenfallin ja energia-alan monien vuosien ajalta työntekijänä, johtajana ja johtoryhmän jäsenenä”, kertoo Vattenfallin hallituksen puheenjohtaja Lars G Nordström.

”Minulla on kunnia tulla nimitetyksi johtamaan Vattenfallia sen pyrkimyksessä mahdollistaa elämä ilman fossiilisia polttoaineita yhden sukupolven aikana. Meillä on selkeä strategia, ja odotan innolla voivani varmistaa, että keskitymme jatkamaan kunnianhimoisten suunnitelmien toteuttamista yhdessä kaikkien ammattitaitoisten työntekijöidemme kanssa”, sanoo Anna Borg.

Anna Borg on syntynyt 1971, ja hän seuraa tehtävässä Magnus Hallia, joka ilmoitti erostaan 21. heinäkuuta. Anna Borg ottaa uuden asemansa vastaan 1. marraskuuta. Hänen seuraajansa rekrytointi alkaa välittömästi.

Lisätietoja antavat:
Vattenfallin tiedotusosasto, puhelin: +46 (0) 8 739 50 10, press@vattenfall.com

Liite

Katso myös

HYBRIT: SSAB, LKAB ja Vattenfall rakentavat Luulajaan ainutlaatuisen, neljännesmiljardin Ruotsin kruunun pilottilaitoksen vetykaasun suuren mittakaavan varastointia varten

SSAB, LKAB ja Vattenfall aloittavat fossiilivapaan vetykaasun varastointiin tarkoitetun pilottivaiheen kalliovaraston rakentamisen Luulajaan HYBRIT-pilottilaitoksen läheisyyteen.

Lue koko artikkeli
Vattenfallin vastuullisuuspäällikkö Annika Ramsköld.

Kommentti Ruotsin Yleisradion tekemään julkaisuun aurinkosähkötuotannosta Kiinassa

"Kaikki pakkotyön muodot ovat tuomittavia eikä niitä voida hyväksyä. Vattenfallille on ensisijaisen tärkeää varmistaa, että käytössämme olevia tuotteita ja materiaaleja valmistetaan kestävä...

[Missing text '/newslistpagetemplate/NewsItemPage' for 'Finnish']
LKAB:n toimitusjohtaja Jan Moström, SSAB:n toimitusjohtaja Martin Lindqvist ja Vattenfallin toimitusjohtaja Anna Borg.

HYBRIT: SSAB, LKAB ja Vattenfall aloittavat tulevaisuuden fossiilivapaan terästuotannon teollistamisen – maailman ensimmäinen fossiilivapaan rautasienen tuotantolaitos Ruotsin Jällivaaraan

SSAB, LKAB ja Vattenfall ovat nyt ottamassa uuden ja ratkaisevan askeleen fossiilivapaan teräksen tuotannossa maailmanmarkkinoille. HYBRIT-hankkeessa kehitetyn tekniikan teollistaminen ...

[Missing text '/newslistpagetemplate/NewsItemPage' for 'Finnish']