Vattenfall mukaan Ison-Britannian energian kuluttajamarkkinoille

Ruotsalainen energiakonserni Vattenfall on ostanut nopeasti kasvavan brittiläisen energiayhtiön nimeltä iSupplyEnergy. Laajennettuaan hiljattain Ison-Britannian yritysasiakasmarkkinoille Vattenfall alkaa nyt ensimmäistä kertaa myydä sähköä ja maakaasua myös yksityisasiakkaille.

Rivitalot. Valokuvaaja: Elisabeth Redlig

Valokuvaaja: Elisabeth Redlig

Vattenfallin toimitus- ja konsernijohtaja Magnus Hall kertoi: "Vattenfall on Isossa-Britanniassa kasvaakseen, ja iSupplyEnergyn osto noudattaa Vattenfallin strategiaa, jolla pyrimme laajentamaan asiakaskuntaamme Pohjois-Euroopassa. Yhdessä iSupplyEnergyn kanssa pystymme tarjoamaan yksityisasiakkaille runsaasti erilaisia energiaratkaisuja ja -palveluja."

iSupplyEnergy, jolla on 170 työntekijää, toimittaa jatkossakin maakaasua ja sähköä yli 120 000 asiakkaalleen Vattenfallin täysin omistamana tytäryhtiönä. Vuodesta 2008 lähtien Vattenfall on investoinut yli 3 miljardia puntaa Iso-Britannian suurimpiin kuuluvan tuulivoimaliiketoiminnan rakentamiseen. Äskettäin se on laajentanut aurinkosähköön, energian varastointiin sekä energian myyntiin yritysasiakkaille.

Vattenfallin Sr. Vice President for Customers & Solutions Martijn Hagens sanoi: "Olemme vakuuttuneita siitä, että tästä kaupasta hyötyvät myös uudet asiakkaamme, koska yhdistämme kokemuksemme asiakaskeskeisistä ja yhä vähemmän fossiilisia polttoaineita käyttävistä energiaratkaisuista Pohjois-Euroopassa iSupplyEnergyn vahvaan ja digitalisoituun asiakaspalveluun."

Toukokuun alussa Vattenfall ilmoitti alkavansa ensimmäistä kertaa myydä uusiutuvaa energiaa brittiläisille yritysasiakkaille, jotka haluavat pienentää hiilijalanjälkeään. Vattenfall alkoi vuonna 2008 investoida voimakkaasti Iso-Britanniaan ostettuaan kolme tuulivoimayhtiötä. Vuodesta 2018 lähtien yhtiöllä on käytössä yli 1 gigawatin (GW) kokonaistuulivoimakapasiteetti.

Lisätietoja antaa

Vattenfallin tiedotusosasto, puhelin: +46 8 739 5010; sähköposti: press@vattenfall.com

UK: Jason Ormiston; +44 077 9452 4801; sähköposti: jason.ormiston@vattenfall.com

Martijn Haagens, Yara Chaktoura, Henri Reboullet ja Magnus Hall Pariisissa