Sähkötolpat

Vattenfall Services Nordic rakentaa voimajohdon Porvoon Alueverkolle

Vattenfall Services Nordic Oy ja Porvoon Alueverkko Oy ovat allekirjoittaneet 11.5.2018 sopimuksen Anttila–Kilpilahti-voimajohdon rakentamisesta.

Voimajohdon rakentaminen alkaa syksyllä, ja sen on määrä valmistua toukokuussa 2019. Voimajohto rakennetaan nykyiseen voimajohtokatuun Fingrid Oyj:n Anttilan sähköasemalta Nesteen jalostamoalueelle Kilpilahteen. Uuden voimajohdon tarkoitus on korvata vanha voimajohto ja lisätä johdon siirtokapasiteettia Nesteen Kilpilahden alueen sähkönkulutuksen kasvaessa.

Vattenfall Services Nordic Oy valikoitui urakoitsijaksi tarjouskilpailun perusteella, jossa hinnan lisäksi tärkeänä kriteerinä olivat vaativien voimajohtoprojektien toteutukseen kykenevät kokeneet resurssit ja kalusto sekä kokenut aliurakoitsijaverkosto.

Lisätietoja antavat:

Risto Pietilä; Vattenfall Services Nordic Oy, puh. 0400 282439

Magnus Nylander; Porvoon Alueverkko Oy, puh. 040 76822368

Katso myös

Vattenfall ja Microsoft esittelevät tuntikohtaisen uusiutuvan energian täsmäytysratkaisun (24/7)

Vattenfall ja Microsoft ovat yhdessä kehittäneet ainutlaatuisen ratkaisun, joka antaa asiakkaille yksityiskohtaista tietoa paitsi sähkönkulutuksesta myös sen alkuperästä tunti tunnilta. Ym...

Lue koko artikkeli
Vattenfallin konsernijohtaja Magnus Hall ja rahoitusjohtaja Stefan Dohler.

Vattenfallin kolmannen vuosineljänneksen tulos: Jatkuvaa, vakaata kehitystä

Tulos parani kolmannella vuosineljänneksellä 2,8 miljardiin kruunuun (SEK), mutta tehokkuutta parantavien toimenpiteiden tarve on edelleen olemassa.

[Missing text '/newslistpagetemplate/NewsItemPage' for 'Finnish']

Ensimmäiset yhdeksän kuukautta: Positiivista kehitystä myrskyisillä markkinoilla

Haastavassa markkinatilanteessa Vattenfall kertoo lievästä parannuksesta, kun vähäisempää sähköntuotantoa kompensoivat lisääntynyt myyntitoiminta ja kaupankäynnin suotuisa tulos.

[Missing text '/newslistpagetemplate/NewsItemPage' for 'Finnish']