Vattenfall Oy ja Nivos Energia Oy solmivat kumppanuussopimuksen

Vattenfall Oy ja energiayhtiö Nivos ovat solmineet sähkönhankinta- ja kumppanuussopimuksen. Kyseessä on Vattenfallin ensimmäinen yhteistyösopimus Suomessa, ja se on tärkeä askel nopeasti muuttuvilla energiamarkkinoilla.

Vattenfall on toiminut Suomessa vuodesta 1996 ja on nyt maan kolmanneksi suurin sähkönmyyntiyhtiö tarjoten useita älykkäitä energiaratkaisuja. Nivos on Mäntsälän alueella toimiva monialainen yhtiö, joka on ollut energialiiketoiminnassa mukana jo vuodesta 1926 ja sillä on noin 20 000 asiakasta.

“Suomi on Vattenfallille tärkeä markkina-alue, ja olen iloinen siitä, että brändi- ja kumppanuuskonseptejamme arvostetaan. Nyt solmimamme kumppanuus Nivos Energian kanssa tarjoaa mahdollisuuksia kannattavaan ja vastuulliseen kasvuun molemmille osapuolille. Suhtaudun optimistisesti yhteiseen tulevaisuuteen, sanoo Pohjolan yritysmyynnin johtaja Matts Wesslén Vattenfallilta.

“Kilpailu energiayhtiöiden ja muiden toimijoiden välillä on voimistunut, ja alalla onkin nähty yhdistymisiä. Meillä oli useita vaihtoehtoja mietinnässä. Halusimme jotain toisenlaista ja sen vuoksi valitsimme kumppanuuden Vattenfallin kanssa. Uskomme, että Vattenfall suurena eurooppalaisena energiayhtiönä vahvalla resurssi- ja tietopohjalla mahdollistaa sen, että voimme tarjota enemmän arvoa asiakkaillemme ja palvella asiakkaitamme entistä paremmin, sanoo Nivos-konsernin toimitusjohtaja Esa Muukka.

Vattenfallin tavoitteena on luopua fossiilisista polttoaineista yhden sukupolven kuluessa, ja se haluaa tarjota myös asiakkailleen mahdollisuuden samaan. Nivos Energia on tarkastellut erilaisia mahdollisuuksia, kuinka se keskikokoisena energiayhtiönä voi kasvattaa ja vahvistaa sähkönmyyntiliiketoimintaa kumppaneiden avulla. Tavoitteena oli löytää kumppani, joka jakaa samat arvot, päämäärät ja asiakaskeskeisyyden.

Lisätietoja

Vattenfall: viestintäpäällikkö Sirpa Aula, puh. 040 5186049, sähköposti sirpa.aula@vattenfall.com

Nivos-konserni: toimitusjohtaja Esa Muukka, puh. 044 723 3320,

sähköposti esa.muukka@nivos.fi

Viinamäen tuulipuisto

Vattenfall ja TuuliWatti ovat allekirjoittaneet tuulivoiman tasepalvelusopimuksen

Lue koko artikkeli

Vattenfall ja Microsoft esittelevät tuntikohtaisen uusiutuvan energian täsmäytysratkaisun (24/7)

Vattenfall ja Microsoft ovat yhdessä kehittäneet ainutlaatuisen ratkaisun, joka antaa asiakkaille yksityiskohtaista tietoa paitsi sähkönkulutuksesta myös sen alkuperästä tunti tunnilta. Ym...

Sustainable Brand Index-logotyyppi

Kuluttajat valitsivat Vattenfallin jälleen kerran Suomen vastuullisimmaksi sähköyhtiöksi

Suomalaiset kuluttajat mieltävät Vattenfallin Suomen vastuullisimmaksi sähköyhtiöksi vuoden 2024 Sustainable Brand Index -kyselyssä kuudetta kertaa peräkkäin.