Vattenfallille korkein luokitus ilmastonmuutoksen torjuntaan tähtäävistä toimista

Vattenfall sai ensimmäisen kerran korkeimman luokituksen "A" reagoinnistaan ilmastonmuutokseen. Vattenfallin toimintaa arvioi yleishyödyllinen organisaatio CDP1. Yli 8 000 yhtiötä on arvioitu, ja vain kaksi prosenttia niistä sai parhaan luokituksen.

Vattenfall saa tunnustusta toiminnastaan päästöjen vähentämiseksi, ilmastoriskien lieventämiseksi ja vähähiilisen talouden kehittämiseksi niiden tietojen pohjalta, jotka yhtiö antoi CDP:n vuoden 2019 ilmastonmuutoskyselyssä.

"Olen erittäin ylpeä siitä, että Vattenfall kuuluu nyt näiden A-listattujen yhtiöiden joukkoon. Tämä on tulosta siitä, että kaikki Vattenfallin osat tekevät yhteistyötä fossiilittoman elämän mahdollistamiseksi yhden sukupolven kuluessa", sanoo Helle Herk-Hansen, Vattenfallin Head of Corporate Environment.

CDP:n toimitusjohtaja Paul Simpson kommentoi: "Onnittelut tänä vuonna CDP:n A-listalle päässeille yrityksille johtavasta ympäristötehokkuudesta ja läpinäkyvyydestä. A-listan yhtiöt johtavat markkinoita tarttumalla ympäristöriskeihin ja pyrkimällä menestykseen tulevaisuuden taloudessa.

CDP käyttää yksityiskohtaisia ja riippumattomia menetelmiä yhtiöiden ympäristöasioihin reagoinnin arvioinnissa, antaen arvosanoja A:sta D:hen ympäristöriskien julkistamisen, tiedostamisen ja hallinnan laajuuden sekä ympäristöjohtajuuteen liittyvien parhaiden käytäntöjen, kuten määrätietoisten ja merkittävien tavoitteiden asettamisen, esittämisen perusteella.

"CDP:n A-listan jäsenyys on paras signaali, jonka voimme lähettää sijoittajille, asiakkaille ja muille keskeisille sidosryhmille osoittaaksemme, että suhtaudumme ilmastohaasteeseen vakavasti ja kehitämme jatkuvasti toimintaamme ilmastonsuojelun alueella. Olemme selkeästi oikealla tiellä", Helle Herk-Hansen sanoo.

CDP:n vuotuista ympäristöasioiden arviointia ja julkistusta pidetään laajalti yritysten ympäristöasioiden läpinäkyvyyden kultaisena standardina. CDP julkaisee ilmastonmuutoksen A-listan vuosittain yhdessä metsiensuojelun ja vedensaannin varmistamisen johtajuuden A-listojen kanssa.

1 CDP = Carbon Disclosure Project

Lisätietoja antavat:

Vattenfallin tiedotusosasto, puhelin: +46 (0)8 739 50 10

Sustainable Brand Index-logotyyppi

Kuluttajat valitsivat Vattenfallin jälleen kerran Suomen vastuullisimmaksi sähköyhtiöksi

Suomalaiset kuluttajat mieltävät Vattenfallin Suomen vastuullisimmaksi sähköyhtiöksi vuoden 2024 Sustainable Brand Index -kyselyssä kuudetta kertaa peräkkäin.

Lue koko artikkeli
Lintu lentää lumisen maiseman yllä

Vattenfallille huippuarvosana ilmastotyöstä

Vattenfall on saanut parhaan luokituksen Carbon Disclosure Projectin (CDP) vuoden 2023 ympäristöluokituksessa. Vattenfall sijoitettiin yhdessä vain noin 400 muun yrityksen kanssa CDP:n A-lis...

Tuulivoimaloiden komponentit

Vattenfall ja SSAB aloittavat uuden fossiilittomaan teräkseen keskittyvän yhteistyöhankkeen

Vattenfall ja SSAB ovat allekirjoittaneet aiesopimuksen HYBRIT-teknologialla valmistetun fossiilittoman teräksen toimittamisesta.