Vattenfall mukaan Tanskan kuluttaja-markkinoille

Vattenfall on ostanut tanskalaisen energia-alan yrityksen Vindstød.dk:n ja astuu siten Tanskassa myös kuluttajamarkkinoille. Vindstød.dk tarjoaa  asiakkailleen 100 % tuulisähköä.

Vattenfallin strategiana on saada jalansijaa uusilla markkinoilla pienten ja innovatiivisten myyntiyritysten avulla, joilla on olemassa oleva asiakaspohja. Vindstød.dk:n hankkiminen ja meneminen mukaan Tanskan kuluttajamarkkinoille on osa tätä strategiaa.

– Markkinoilla oleva kysyntä tekee nyt tehdystä kaupasta meille luonnollisen askeleen; emme ainoastaan tuota tuulivoimaa, vaan siirrymme eteenpäin ja alamme myydä Tanskassa 100 % uusiutuvaa energiaa. Vindstød.dk on innovatiivinen, menestyvä ja nopeasti kasvava energia-alan yritys, joka on ollut uranuurtaja Tanskan kuluttajamarkkinoilla, Vattenfallin Customers & Solutions -liiketoiminta-aluetta luotsaava johtaja Martijn Hagens sanoo.

Vattenfallin tehtyä kolme voittoisaa tarjousta maalle rakennettavista tuulipuistoista Tanskassa se voi nyt myös tarjota tuulivoimaa kuluttaja-asiakkaille. Tämä on sopusoinnussa Vattenfallin tavoitteen kanssa pyrkiä johtavaan asemaan kestävän energiantuotannon sekä luotettavien ja innovatiivisten energiaratkaisujen osalta.

– Vindstød.dk tarjoaa meille houkuttelevan asiakaskannan, vahvan IT-alustan ja tehokkaan organisaation. Tavoitteemme on nopeuttaa Vindstød.dk:n menestystarinaa entisestään ja kasvattaa sen liiketoimintaa merkittävästi, Martijn Hagens sanoo.

Vattenfallilla on vahva asema Tanskassa suurimpana merellä sijaitsevien tuulipuistojen kehittäjänä ja käyttäjänä, ja pian se on suurin toimija myös maalla sijaitsevien tuulipuistojen osalta. Tarjoamalla asiakkaille uusiutuvaa energiaa Vindstød.dk:n kaltaisen yrityksen kautta on erinomainen lisä Vattenfallin liiketoiminnoille Tanskassa.

– Tanska tarjoaa monia mahdollisuuksia, ja nyt tehtyä kauppaa voi pitää päänavauksena. Haluamme avata vuoropuhelun myös muiden samanlaisten yritysten kanssa yhteisistä liiketoimintamahdollisuuksista, Martijn Hagens sanoo.

Vattenfall ja Vindstød.dk ovat päättäneet olla julkaisematta kauppaan liittyviä yksityiskohtia.

Faktaa:

Vindstød.dk tarjoaa asiakkailleen 100 % tuulivoimaa tanskalaisilta tuottajilta, ja sen perusti vuonna 2012 Morten Nissen Nielsen. Hän jatkaa edelleen Vindstød.dk:n toimitusjohtajana.

Lisätietoja:

Heidi Stenström, lehdistösihteeri, puhelin +46 70 611 81 92, heidi.stenstrom@vattenfall.com
Vattenfallin lehdistötoimisto, puhelin: +46 8 739 5010, press@vattenfall.com

Vattenfall Logo

Energiavirasto ei aseta Vattenfallille sanktioita

Energiamarkkinoiden sääntelyviranomainen Energiavirasto on tutkinut kolmea Suomen sähkömarkkinoilla vuonna 2022 tapahtunutta tarjoustapausta, jotka Vattenfall julkisti pohjoismaisen Nord Poo...

Martijn Haagens, Yara Chaktoura, Henri Reboullet ja Magnus Hall Pariisissa

Vattenfall Ranskan kuluttajamarkkinoille

Vattenfall astuu Ranskan kuluttajamarkkinoille ja tarjoaa lokakuun alusta yksityisasiakkaille uusiutuvaa energiaa.

Vattenfall Logo

Vattenfall ja Ovako solmivat Ruotsin ja Suomen sähkötoimituksia koskevan sopimuksen

Teräksentoimittaja Ovako on sopinut Vattenfallin kanssa sähkötoimituksista kaikkiin laitoksiinsa Ruotsissa ja Suomessa. Yhteistyö Vattenfallin kanssa auttaa Ovakoa hallitsemaan sähkönkulutuk...