Vattenfall voitti tarjouskilpailun uusiutuvan sähkön toimituksista Pohjoismaiselle asiakkaalle

Ruotsalaisella Lantmännenillä on vahva vastuullisuusprofiili, ja sen mottona on vastuu maasta aina ruokapöytään asti. Nyt Lantmännen valitsi Vattenfallin vesivoiman kaikkiin tuotantolaitoksiinsa Pohjoismaissa.

Vattenfall toimittaa 1. tammikuuta 2017 lähtien vesivoimaa Lantmännenin 265 laitokselle Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa ja Norjassa. Sähkön yhteismääräksi tulee noin 490 GWh vuodessa. Sopimus on voimassa vuoden 2019 loppuun saakka.

– Olemme valtavan iloisia ja ylpeitä siitä, että Lantmännen valitsi Vattenfallin sähköntoimittajakseen Pohjoismaissa. Meillä on hyvä ja läpinäkyvä tuote, minkä ympäristö- ja kestävyysasioiden suhteen vaativa Lantmännen huomioi ja mitä se myös arvosti, sanoo Vattenfall Business Salesin johtaja Branislav Slavic.

Sopimuksen mukaan Vattenfall toimittaa uusiutuvaa sähköä kaikille laitoksille Pohjoismaissa. Pääasiassa kyse on vesivoimasta, josta suuri osa on EPD-järjestelmän mukaisesti ympäristömerkittyä.

Lantmännenillä on yhtenä maatalous- ja elintarvikealan johtavista yrityksistä erityinen vastuu maatalouden kehittämisestä kestävään suuntaan.

– Teemme töitä elinvoimaisen maatalouden puolesta, ja käyttämämme sähkön on oltava uusiutuvaa. Tarjouskilpailussa oli mukana kymmenen pohjoismaista energiayhtiötä, ja Vattenfallin tarjous oli paras. He näyttivät selvästi ottavansa ympäristöasiat erittäin vakavasti, mikä on meille erittäin tärkeää, kertoo Olof Wogén, Director Group Risk Management, Lantmännen.

Tietoja

Lantmännen on maatalousalan yhteisyritys ja Pohjois-Euroopan johtava toimija maatalouden, koneiden, bioenergian ja elintarvikkeiden alalla. Lantmännenin omistaa 27 000 ruotsalaista maanviljelijää, ja sen liikevaihto koko arvoketjussa maasta ruokapöytään on 37 miljardia kruunua. Lantmännenillä on 10 000 työntekijää ja toimintaa noin 20 maassa. Muutamia konsernin tunnetuimpia tavaramerkkejä elintarvikealalla ovat Vaasan, Finn Crisp ja Bonjour.

Lisätietoja antaa

Heidi Stenström, lehdistösihteeri, puhelin: +46 (0)70 611 81 92, sähköposti: heidi.stenstrom@vattenfall.com

Vattenfallin tiedotusosasto, puhelin: +46 (0)8 739 50 10, sähköposti: press@vattenfall.com

Tarina