Vattenfall och Skandia inbjuder till pressträff med anledning av en gemensam investering i framtida energiproduktion.

Måndag 15 december 12.00

Deltagare
Magnus Hall, VD Vattenfall AB
Bengt-Åke Fagerman, Skandias koncernchef

Plats
Skandias huvudkontor, Lindhagensgatan 86, anmäl deltagande till sara.liljedal@skandia.se

För ytterligare information:

Sara Hägg Liljedal, informationsansvarig Skandia, 08-788 41 63
Peter Stedt, pressekreterare Vattenfall Norden, 070-597 73 38

Om Skandia
Skandia är en av Sveriges största, oberoende och kundstyrda bank- och försäkringskoncerner. Vi har gett människor ekonomisk trygghet i snart 160 år och har en stark tradition av pionjäranda, produktutveckling och samhällsengagemang. Vi skapar rikare liv för människor med hjälp av lösningar inom sparande, pension, ekonomisk trygghet och vardagsekonomi, och genom att underlätta för dem att fatta kloka beslut om sin ekonomi. Vi har 2,5 miljoner kunder i Sverige, Norge och Danmark, ett förvaltat kapital på 526 miljarder kronor och 2 500 anställda. Läs mer på
www.skandia.se

Om Vattenfall
Vattenfall är ett svenskägt energibolag med verksamhet i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark, Storbritannien och Finland. Vattenfalls vision är att utveckla en hållbar och bredeuropeisk energiportfölj och att vara ett av de företag som leder utvecklingen mot ett miljömässigt hållbart energisystem.
Läs mer på
www.vattenfall.se

Havsbaserad vindkraftpark Dantysk

40 kilometer ut i havet väster om Halmstad ligger Stora Middelgrund där Vattenfall undersö...

Nyhet
Gruppen med representanter från EU, danska myndigheter och Vattenfall framför helikoptern strax före starten

Kadri Simsons första besök som nyutnämnd energikommissionär gick till Vattenfalls danska j...

Nyhet
Fotograf vid en havsbaserad vindkraftpark. Foto: Kate Drouet

Mediebank

Sök och ladda ner bilder.