Gripsholmsskolan väljer hållbar energilösning från Vattenfall och BrainHeart Energy

Datum: Torsdag 29/9
Tid: kl.13.30-15.00 (Lättare lunch serveras från 13.00. Anmäl gärna innan så kan vi planera antalet, heidi.stenstrom@vattenfall.com)
Plats: Gripsholmsskolan i Mariefred (45 min från Stockholm) se karta

Vattenfall och BrainHeart Energy har nöjet att bjuda in media för att se och höra hur Gripsholmsskolan i Mariefred nu tar ett steg mot ökad hållbarhet med en ny lokal energilösning.

Deltar under presentationen gör bland annat Andreas Regnell strategichef Vattenfall och Ulf Jonströmer, koncernchef och grundare av BrainHeart Energy.

- Lösningen passar utmärkt in i Vattenfalls framtida inriktning att leverera vad kunderna vill ha i form av el och värme baserat på ökad andel förnybar produktion, säger Andreas Regnell, strategichef Vattenfall.

Gripsholmsskolan förses med en kombination av miljödeklarerad vattenkraftel från Vattenfall som är certifierad enligt EPD* och den industrialiserade bergenergilösningen Energy-in-a-Box. Denna kombination är ett förnybart och hållbart sätt att förse större fastigheter med lokalproducerad värme, varmvatten, kyla och el med minskade koldioxidutsläpp som resultat.

Lösningen kan med fördel kombineras med Vattenfalls olika solkraftslösningar till exempel Smart flower – som finns inkopplad med bergenergianläggningen och som även demonstreras på torsdag 29/9 kl. 13.30.

Mer information:
www.vattenfall.se/epd
www.brainheartenergy.se/bergenergi/

Kontakta:
Heidi Stenström, Pressekreterare Vattenfall, mobil 070 - 611 81 92, heidi.stenstrom@vattenfall.com
Malin Tilfors, Projektledare BrainHeart Energy, mobil 070 - 423 75 54, malin.tilfors@brainheart.com

Biooljeanläggningen i Malmberget. Fotograf: Catrine Johansson Lantto/LKAB
Fotograf: Catrine Johansson Lantto/LKAB
Pressmeddelande
2020-08-05

HYBRIT: Lyckade försök med fossilfria bränslen i pelletsprocessen

Inom ramen för HYBRIT-initiativet har försök med fossilfria bränslen i LKAB:s pelletsverk ...

Pressmeddelande
Ett 15-tal personer arbetade i två dagar med att rädda tillbaka laxarna till älvfåran i vid Älvkarleby kraftstation

I Älvkarlebys kraftstation fastnade flera hundra lekmogna laxar mitt i fallet. En stor ins...

Fotograf vid en havsbaserad vindkraftpark. Foto: Kate Drouet

Mediebank

Sök och ladda ner bilder.