Tack alla ni som besökt Ringhals i sommar!

Igår hade vi öppet för sista gången i sommar och vi är överväldigade över intresset och engagemanget hos våra besökare.

Inte i vår vildaste fantasi hade vi förväntat oss så många besökare som kommit till oss i år. Nu är glassen slut och vårt eltåg som körde sex stycken extraturer igår, står på laddning. Tack till er som tålmodigt köat för biljetter, gått vår tipspromenad och lyssnat till vår föreläsning. Det har varit fantastiskt roligt att möta er alla! 

På återseende nästa sommar!

IMG_8337.JPGIMG_8342.JPGIMG_8401.JPG

Se även

Vattenfall i Almedalen 2026: Fokus på ett tryggt och motståndskraftigt elsystem

Under Almedalsveckan samlade Vattenfall olika samhällsaktörer för att diskutera vad som händer när elsystemet sätts på prov.

Läs hela artikeln
Vattenfall‑logotyp över suddig flygvy av flerfilig trafik.

Vattenfall säljer majoritetsandel i Videberg Kraft till svenska staten

Svenska staten köper 60 procent av aktierna i Videberg Kraft AB från Vattenfall, som behåller en ägarandel om 20 procent och Industrikraft 20 procent.

Läs hela artikeln
Sex talare på affisch för Vattenfalls seminarium i Almedalen 24 juni kl. 10.30–11.30 om lärdomar från Ukraina kring ett resilient elsystem, med Visbys ringmur i bakgrunden.

”Electricity is hope” – vilka är lärdomarna från Ukraina om vikten av ett resilient elsystem?

Under årets Almedalsvecka bjuder Vattenfall in Ukrainas ambassadör för att föra ett samtal om hur vi säkerställer ett tryggt och motståndskraftigt elsystem i en osäker omvärld.

Läs hela artikeln