Ringhals 4 har sedan den 23 maj producerat el med halv kapacitet efter att den ena turbinen tagits ur drift. Orsaken är ett vattenläckage i den ena generatorn på Ringhals 4.
Arbetet med att åtgärda läckaget på generatorn kommer inte att färdigställas under sommaren enligt tidigare plan. Det kommer istället att genomföras under den årliga avställningsperioden av Ringhals 4 som inleds den 2 september.
Tills vidare fortsätter Ringhals 4 att producera el med halv kapacitet.
Generatorn togs ur drift lördagen 23 maj efter att ett internt vattenläckage uppstått. Händelsen har ingen säkerhetspåverkan.



