Inbjudan till Vattenfalls årsstämma 2015

Vattenfall AB:s årsstämma äger rum måndagen den 27 april klockan 09.30 på Vattenfalls huvudkontor, Evenemangsgatan 13 i Solna. Media och journalister är välkomna att delta.

För att delta krävs en personlig föranmälan via corporate.vattenfall.se eller Vattenfalls pressavdelning.

Registreringen öppnar klockan 08.00 med insläpp fram till klockan 09.00. Vid registreringen ska bekräftelsen på anmälan styrkas med giltig id-handling.

Årsstämman hålls på svenska och direktsänds på corporate.vattenfall.se. En inspelad version av websändningen kommer att läggas ut under dagen.

Fotografering är tillåtet före och efter stämman. Fotografering, ljud- och bildupptagning är inte tillåtet under det att stämman pågår.

Ytterligare information om årsstämman samt information om Vattenfalls bolagsstyrning finns på corporate.vattenfall.se.

För önskemål om intervjuer kontakta Vattenfalls pressavdelning, 08-739 50 10, press@vattenfall.com.

För mer information kontakta:
Robert Pletzin, pressekreterare, telefon: 072 576 86 06.

Facebook: facebook.com/vattenfallpressrum
Twitter: twitter.com/Vattenfall_Se

Vattenfall är ett svenskägt energiföretag med verksamhet i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark, Storbritannien och Finland. Vattenfalls vision är att utveckla en hållbar och bred europeisk energiportfölj och att vara ett av de företag som leder utvecklingen mot ett miljömässigt hållbart energisystem.

Skylt med Vattenfall-logga utanför huvudkontoret i Solna

Vattenfall presenterar delårsrapport för januari-mars 2021 den 29 april

Vattenfalls delårsrapport för januari-mars 2021 publiceras torsdagen den 29 april klockan 08.00 på group.vattenfall.com/se.

Vattenfalls logotyp på fasaden till huvudkvarteret i Solna

Pressinbjudan till Vattenfalls årsstämma 2021

Vattenfall AB:s årsstämma äger rum onsdagen den 28 april klockan 09.30. På grund av den rådande situationen hänvisas allmänheten till att följa stämman via webcast på group.vattenfall.com/se...

Ett barn som åker skateboard i en ramp

Vattenfalls Års- och Hållbarhetsredovisning 2020: ”Framsteg för klimatet – det händer här och nu”

Vattenfalls Års- och Hållbarhetsredovisning 2020 är nu publicerad. Rapporten beskriver ett år med en ökad takt i energiomställningen trots ett tufft och exceptionellt marknadsläge.