Mot nya framgångar – Vattenfall och Svenska Skidförbundet förlänger sitt avtal

Vattenfall och Svenska Skidförbundet firar innevarande säsong 20-årsjubileum som samarbetspartners. Nu har parterna förlängt avtalet ytterligare – till och med skidsäsongen 2016/2017.

– Vi är långsiktiga i vårt samarbete med Svenska Skidförbundet och med avtalet klart kan vi redan nu blicka fram mot nästa skidsäsong, det vill säga även efter skid-VM i Falun och vårt 20-årsjubileum, säger Annika Bränning, sponsorchef på Vattenfall.

Avtalet innebär att Vattenfall fortsätter som huvudsponsor till Svenska Skidförbundet vilket betyder traditionell exponering på bland annat hjälmar, mössor, tränings- och tävlingskläder. Vattenfall stöttar också Svenska Skidförbundets barn- och ungdomsprojekt som exempelvis "Alla på snö" och "Barnens Vasalopp", som gör att fler barn får möjlighet att upptäcka snöglädje.

Genom avtalet kommer Vattenfall även fortsättningsvis ha exklusiv möjlighet att använda enskilda aktiva i sin kommunikation, både gentemot anställda och allmänhet.

– En ny del i vårt samarbete är att vi har förstärkt kopplingen till vårt hållbarhetsarbete genom en utökad etisk klausul i avtalet kopplad till vår "Code of Conduct for suppliers", säger Annika Bränning.

– Jag är glad att vi nu förlänger avtalet med Vattenfall. Det är mycket positivt för Svenska Skidförbundet och är ytterligare ett bevis på vårt långvariga samarbete som resulterat i fantastiska framgångar för våra landslag och även hjälpt oss få fler att upptäcka nyttan och glädjen med att aktivera sig på snö, säger Niklas Carlsson, förbundsdirektör Svenska Skidförbundet.

För ytterligare information kontakta: Carina Netterlind, pressekreterare, 076 103 66 62

Från Vattenfalls pressavdelning, telefon: 08 739 50 10, e-post: press@vattenfall.com
Facebook: facebook.com/vattenfallpressrum
Twitter: twitter.com/Vattenfall_Se
Instagram: vattenfallsverige

Två rullskidåkare

Skidsäsongen drar igång – på rullskidor

Nu startar tävlingarna för svenska längdlandslaget. Säsongen inleds med tävlingar i samband med Alliansloppet Action Week – på rullskidor.

En snöskoter på Åresjön

Vattenfall är Smart Energy Partner till Ski Tour 2020: Batterier, elfordon och solceller bidrar till ett hållbart event

På lördag startar den nya världscupstävlingen Ski Tour 2020 med världens främsta  längdskidåkare. Hållbarhet är ett genomgående tema och som Smart Energy Partner kommer Vattenfall att tillha...

Vattenfall Solar Team 2020 – det nya teamet med studenter från Delfts tekniska universitet

Efter katastrofen: Nu ska Vattenfall Solar Team erövra Amerika

Den nya solbilen Nuna Phoenix ska byggas på rekordtid, och målet är att vinna American Solar Challenge i juli.