NCC förlänger Bra Miljövals-avtal med Vattenfall

Bygg- och fastighetsutvecklingsföretaget NCC AB har förlängt och utökat affären med Vattenfall i ytterligare 3 år, vilket innebär att företagen nu uppnår ett 15-årigt samarbete.

Det nya kontraktet täcker perioden 1 juli 2015 till 30 juni 2018 med en volym på cirka 80 GWh/år.

Utöver elleveransen kommer under våren även ett utökat samarbete baserat på Vattenfalls energioptimeringstjänst Energikontrollen, med fokus på effekt- och energibesparing.

– Det känns bra att vi får fortsatt förtroende. Det visar också att vårt arbete mot bygg- och fastighetshetbranschen uppskattas. Två exempel är vår hantering av den komplexa byggströmsadministrationen under byggfasen samt den aktiva förvaltningen av elportföljen, säger Erik Hagland, Head of Business Sales Nordic.

Vattenfall levererar ”Bra Miljövals”-märkt el samt ursprungsmärkt el från vattenkraft märkt med EPD ®, Environmental Product Declaration, till NCC. Avtalet inkluderar även finansiell portföljhantering med Vattenfall Power Management (VPM) och en fysisk byggströmhantering med fokus på 700 mätpunkter i Sverige.

– I våra byggnadsprojekt måste vi ha en stabil partner som säkerställer trygg elleverans. Vi är nöjda med hur samarbetet löpt hittills och nu med Vattenfalls nya tjänst Energikontrollen ser vi stor potential till fortsatt samarbete inom fler områden än bara elleveransen, säger Peter Gjörup, koncerninköpschef NCC AB.

Lars-Åke Linander, pressekreterare, tel: 070-9826769.

Från Vattenfalls pressavdelning, telefon: 08 739 50 10, e-post: press@vattenfall.com
Facebook: facebook.com/vattenfallpressrum
Twitter: twitter.com/Vattenfall_Se

Medarbetare på Vattenfall kundtjänst

Diversity Employer Gold 2024 till Vattenfall Kundservice

Det prestigefyllda priset Diversity Employer Gold delas varje år ut till företag som arbetar aktivt för jämställdhet, och där mångfald och inkludering prioriteras.

Laxede vattenkraftverk

Vattenfall och Borealis tecknar långsiktigt energiköpsavtal i Sverige

Vattenfall och Borealis, en av världens ledande leverantörer av avancerade polyetenplast- och baskemikalielösningar, har tecknat sitt första långsiktiga energiköpsavtal (Power Purchase Agree...

Två medarbetare på Vattenfall kundservice

Vattenfall utsett till Sveriges bästa service inom energi

För andra året i rad kniper Vattenfall förstaplatsen i ServiceScores mätning över vilka företag som ger bäst service inom energi.