Malin Flysjö är ny vd på Borås Elhandel AB

Malin Flysjö tar över som vd på Borås Elhandel AB efter Arne Persson och tillträder idag den 10 maj 2016.

Malin Flysjö kommer närmast ifrån Ale El där hon varit marknadschef sedan 2011. Hon har många års erfarenhet inom områdena kundservice, försäljning och marknadsföring till både privat- och företagskunder samt som personalledande chef.

– Vi hälsar Malin varmt välkommen till Borås Elhandel AB. Hon har en drivkraft och personlig energi som kommer att passa väl in i det starka teamet hos oss, säger Niclas Stålhandske, styrelseordförande i Borås Elhandel AB.

Malin Flysjö tillträder sin nya befattning den 10 maj.

Borås Elhandel AB är ett helägt dotterbolag till Vattenfall och har cirka 14 medarbetare i Borås. Företaget omsätter cirka 350 miljoner per år. Borås Elhandel har arbetat med elhandel sedan avregleringen 1999 och har som ledstjärna att det ska vara nära, enkelt och personligt att ha med Borås Elhandel att göra.

Läs mer om Borås Elhandel AB

Heidi Stenström, pressekreterare Vattenfall AB, 070-611 81 92

Från Vattenfalls pressavdelning, telefon: 08 739 50 10, e-post: press@vattenfall.com
Facebook: facebook.com/vattenfallpressrum
Twitter: twitter.com/Vattenfall_Se

Kerstin Ahlfont, Christian Barthélémy och Ulrika Jardfelt

Utnämningar till Vattenfalls koncernledning

Tre nya medlemmar av Vattenfalls koncernledning har utsetts. Vattenfalls HR-direktör Kerstin Ahlfont utses till ny finansdirektör. Christian Barthélémy blir ny HR-direktör och Ulrika Jardfel...

Gunnar Groebler

Gunnar Groebler lämnar Vattenfall för att bli vd för Salzgitter AG

Gunnar Groebler, chef för Vattenfalls affärsområde Wind, har beslutat lämna Vattenfall under våren 2021 för att bli vd för det tyska stål- och teknologiföretaget Salzgitter AG.

Anna Borg

Anna Borg ny vd och koncernchef för Vattenfall

Anna Borg har utsetts till ny vd och koncernchef för Vattenfall. Anna är sedan 2017 finansdirektör i Vattenfall och har en mångårig erfarenhet av energibranschen.