Malin Flysjö är ny vd på Borås Elhandel AB

Malin Flysjö tar över som vd på Borås Elhandel AB efter Arne Persson och tillträder idag den 10 maj 2016.

Malin Flysjö kommer närmast ifrån Ale El där hon varit marknadschef sedan 2011. Hon har många års erfarenhet inom områdena kundservice, försäljning och marknadsföring till både privat- och företagskunder samt som personalledande chef.

– Vi hälsar Malin varmt välkommen till Borås Elhandel AB. Hon har en drivkraft och personlig energi som kommer att passa väl in i det starka teamet hos oss, säger Niclas Stålhandske, styrelseordförande i Borås Elhandel AB.

Malin Flysjö tillträder sin nya befattning den 10 maj.

Borås Elhandel AB är ett helägt dotterbolag till Vattenfall och har cirka 14 medarbetare i Borås. Företaget omsätter cirka 350 miljoner per år. Borås Elhandel har arbetat med elhandel sedan avregleringen 1999 och har som ledstjärna att det ska vara nära, enkelt och personligt att ha med Borås Elhandel att göra.

Läs mer om Borås Elhandel AB

Heidi Stenström, pressekreterare Vattenfall AB, 070-611 81 92

Från Vattenfalls pressavdelning, telefon: 08 739 50 10, e-post: press@vattenfall.com
Facebook: facebook.com/vattenfallpressrum
Twitter: twitter.com/Vattenfall_Se

Lovisa Fricot Norén

Lovisa Fricot Norén ny chef för Vattenfalls svenska värmeverksamhet

Lovisa Fricot Norén har utsetts till chef för Vattenfall Värme Sverige inom affärsområdet Heat. Hon kommer närmast från Tekniska verken i Linköping.

Vattenfalls vd Anna Borg

Vattenfalls vd Anna Borg: ”Jag försöker vara den chef jag själv skulle vilja ha”

Anna Borg tillträdde en av Sveriges viktigaste vd poster den 1 november 2020. Nu berättar hon om sina drömmar och misstag och om sin syn på ledarskap och karriär.

Vattenfalls vd Anna Borg. Foto: Rebecka Rynefelt
Rebecka Rynefelt

Anna Borg en av Sveriges mäktigaste kvinnor enligt Di

På Dagens industris lista över landets mäktigaste näringslivskvinnor kommer Vattenfalls vd Anna Borg på plats åtta.