Ny landschef och vd för Vattenfall Oy i Finland

Landschefen Hannu Kostiainen går i pension och Elina Kivioja tillträder som ny landschef och vd för Vattenfall Oy med start den 1 juli i år.

Civilekonomen Elina Kivioja började på Vattenfall år 2012 och arbetar idag som Director Sales Channels inom Consumer Sales på Vattenfall. Hon kommer initialt att kombinera dessa båda uppdrag.

-Jag vill tacka Hannu som efter 20 år på Vattenfall nu går i pension. Hannu har alltid varit dedikerad sitt arbete och bidragit till utvecklingen av Vattenfalls affär på den finska marknaden. Många kommer att sakna honom, säger Torbjörn Wahlborg, chef Generation på Vattenfall.

Martijn Hagens, chef Customers & Solutions tillägger:
- Elina är rätt person för att leda den finska verksamheten. Vi har haft en starkt tillväxt i Finland de senaste åren och jag är övertygad om att Elina kommer att ta detta ytterligare ett steg. Hennes passion för våra kunder borgar för att vi kommer fortsätta leverera lösningar som kunderna vill ha och stärka våra relationer i Finland.

-Jag är stolt över att ha blivit tillfrågad och ser fram emot att få arbeta med hela det finska vattenfallteamet, säger Elina Kivioja.

Mer information om Vattenfalls verksamhet i Norden

Heidi Stenström, pressekreterare Vattenfall AB, 070-611 81 92

Från Vattenfalls pressavdelning, telefon: 08 739 50 10, e-post: press@vattenfall.com
Facebook: facebook.com/vattenfallpressrum
Twitter: twitter.com/Vattenfall_Se

Gunnar Groebler

Gunnar Groebler lämnar Vattenfall för att bli vd för Salzgitter AG

Gunnar Groebler, chef för Vattenfalls affärsområde Wind, har beslutat lämna Vattenfall under våren 2021 för att bli vd för det tyska stål- och teknologiföretaget Salzgitter AG.

Anna Borg

Anna Borg ny vd och koncernchef för Vattenfall

Anna Borg har utsetts till ny vd och koncernchef för Vattenfall. Anna är sedan 2017 finansdirektör i Vattenfall och har en mångårig erfarenhet av energibranschen.

Vattenfalls huvudkontor i Solna

Ny vd och koncernchef för Vattenfall

Den 10 september presenteras ny vd och koncernchef för Vattenfall av styrelseordförande Lars G Nordström