Vattenfall presenterar delårsrapport för januari-september 2017 den 27 oktober

Vattenfalls delårsrapport för januari-september 2017 presenteras fredagen den 27 oktober klockan 09.00 på corporate.vattenfall.se. Klockan 10.30 inleds en presskonferens för analytiker och media. Presskonferensen direktsänds på webben.

Delta på presskonferensen:
Vattenfalls vd och koncernchef Magnus Hall och finansdirektör Stefan Dohler presenterar resultatet vid presskonferensen som hålls på Vattenfalls huvudkontor, Evenemangsgatan 13, Solna. Presskonferensen hålls på engelska. Vänligen medtag ID-handling eller presslegitimation.

Delta på webben:

Presskonferensen direktsänds via en länk som ni finner på corporate.vattenfall.se . Klicka på länken några minuter före klockan 10.30 för att delta. Via webben går det även bra att ställa frågor. En inspelad version kommer att finnas tillgänglig efter presskonferensen på corporate.vattenfall.se.

Delta via telefon:

Det går även att delta via telefon på telefonnummer 08 505 100 31.
Ring några minuter före klockan 10.30.

Presentationsbilder

Presentationsbilder samt övrigt informationsmaterial till presskonferensen kommer att finnas tillgängligt från klockan 09.00 på corporate.vattenfall.se

För mer information, kontakta:
Johan Sahlqvist, Head of Investor Relations, telefon 08-739 72 51, mobil 072-226 40 51

Vattenfalls pressavdelning, telefon: 08-739 50 10,
press@vattenfall.com

Facebook: facebook.com/vattenfallpressrum
Twitter: twitter.com/Vattenfall_Se

Vattenfall är ett svenskt, statligt ägt energiföretag med ungefär 20 000 medarbetare och verksamhet i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark, Storbritannien och Finland. Vattenfall fokuserar på tillväxt inom affärsområden som driver omställningen mot ett mer klimatsmart energisystem och därigenom tryggar en tillförlitlig och kostnadseffektiv energiförsörjning

Ett barn som åker skateboard i en ramp

Vattenfalls Års- och Hållbarhetsredovisning 2020: ”Framsteg för klimatet – det händer här och nu”

Vattenfalls Års- och Hållbarhetsredovisning 2020 är nu publicerad. Rapporten beskriver ett år med en ökad takt i energiomställningen trots ett tufft och exceptionellt marknadsläge.

Vattenfalls vd och koncernchef Anna Borg

Bokslut 2020: Motståndskraft och framsteg under ett utmanande år

Vattenfall har stått sig bra under 2020. Bokslutskommunikén visar stabilt underliggande rörelseresultat trots låga elpriser, minskad försäljning och pågående pandemi.