Ulrika Jardfelt ny chef för Vattenfall Värme Sverige

Ulrika Jardfelt har utsetts till ny chef för BU Heat Sweden. Hon tillträder den 1 oktober 2018 och efterträder Jenny Larsson som lämnat Vattenfall för nya uppdrag inom ABB.

Vattenfall BU Heat Sweden är en integrerad leverantör av värme från produktion till konsumtion. Värmeverksamheten omsätter ca 3 miljarder kr per år, har 460 anställda och ca 14.000 företags- och privatkunder. De viktigaste fokusområdena är att behålla närheten till kunderna och andra intressenter, att bli fossilfritt inom en generation och säkerställa den långsiktiga konkurrenskraften och tillväxten.

– Jag är mycket glad att få välkomna Ulrika Jardfelt till ledningsgruppen för BA Heat och ser fram emot ett nära samarbete. Ulrikas långa erfarenhet från tidigare ledande befattningar inom bl a energisektorn kommer att bli en stor tillgång för Vattenfall, säger Tuomo Hatakka, Chef för BA Heat.

Ulrika Jardfelt kommer närmast från Eon där hon varit ansvarig för fjärrvärmedistributionen på Eon Värme. Dessförinnan var hon vd för Svensk Fjärrvärme AB under fem år.

– Det blir spännande att få vara med och fortsätta utveckla Vattenfalls svenska fjärrvärmeverksamhet framöver och få arbeta i en etablerad och kompetent organisation, kommenterar Ulrika Jardfelt.

Från Vattenfalls pressavdelning, telefon: 08-739 50 10, e-post: press@vattenfall.com

Anna-Karin Stenberg

Anna-Karin Stenberg ny chef för Vattenfalls affärsområde Markets

Anna-Karin Stenberg har utsetts till ny Senior Vice President och chef för affärsområdet Markets samt medlem i Vattenfalls koncernledning från och med den 1 januari 2021.

Anja Alemdar

Anja Alemdar ny chef för Vattenfalls Public & Regulatory Affairs i Sverige

Anja Alemdar har anställts som ny chef för Vattenfalls Public & Regulatory Affairs (PRA) i Sverige.

Kerstin Ahlfont, Christian Barthélémy och Ulrika Jardfelt

Utnämningar till Vattenfalls koncernledning

Tre nya medlemmar av Vattenfalls koncernledning har utsetts. Vattenfalls HR-direktör Kerstin Ahlfont utses till ny finansdirektör. Christian Barthélémy blir ny HR-direktör och Ulrika Jardfel...