Ulrika Jardfelt ny chef för Vattenfall Värme Sverige

Ulrika Jardfelt har utsetts till ny chef för BU Heat Sweden. Hon tillträder den 1 oktober 2018 och efterträder Jenny Larsson som lämnat Vattenfall för nya uppdrag inom ABB.

Vattenfall BU Heat Sweden är en integrerad leverantör av värme från produktion till konsumtion. Värmeverksamheten omsätter ca 3 miljarder kr per år, har 460 anställda och ca 14.000 företags- och privatkunder. De viktigaste fokusområdena är att behålla närheten till kunderna och andra intressenter, att bli fossilfritt inom en generation och säkerställa den långsiktiga konkurrenskraften och tillväxten.

– Jag är mycket glad att få välkomna Ulrika Jardfelt till ledningsgruppen för BA Heat och ser fram emot ett nära samarbete. Ulrikas långa erfarenhet från tidigare ledande befattningar inom bl a energisektorn kommer att bli en stor tillgång för Vattenfall, säger Tuomo Hatakka, Chef för BA Heat.

Ulrika Jardfelt kommer närmast från Eon där hon varit ansvarig för fjärrvärmedistributionen på Eon Värme. Dessförinnan var hon vd för Svensk Fjärrvärme AB under fem år.

– Det blir spännande att få vara med och fortsätta utveckla Vattenfalls svenska fjärrvärmeverksamhet framöver och få arbeta i en etablerad och kompetent organisation, kommenterar Ulrika Jardfelt.

Från Vattenfalls pressavdelning, telefon: 08-739 50 10, e-post: press@vattenfall.com

Vattenfallmedarbetare vid vindkraftverk

Vattenfallkoncernen i topp när Kraftkvinnorna presenterar rapport om jämställdhet

Nätverket Kraftkvinnorna presenterar idag sin första jämställdhetsundersökning för energibranschen.

Malin Wallenberg

Malin Wallenberg ny produktionschef för Vattenfalls svenska värmeverksamhet

Malin Wallenberg har utsetts till produktionschef för Vattenfall Värme Sverige inom affärsområdet Heat.

Bild från inslag i kampanjen ”Jakten på kraften”

Kampanjen ”Jakten på kraften” tog hem guld i Swedish Content Awards

Torsdagen den 20 maj presenterades vinnarna i årets Swedish Content Awards, en tävling som belönar de bästa produktionerna inom content marketing.