Monica Holmvik Persdotter utsedd till Vattenfalls nya varumärkeschef

Vattenfall har utsett Monica Holmvik Persdotter till ny internationell varumärkeschef. Monica är en senior varumärkes- och marknadschef som för närvarande leder den globala varumärkes- och hållbarhetskommunikationen på Arla Foods, det femte största mejeriföretaget i världen. Hon börjar på Vattenfall i mars 2024.

– Jag är väldigt glad över att få välkomna Monica till Vattenfall och vårt team. Hon har en bred internationell erfarenhet av att jobba med högprofilerade varumärken och har både kommersiellt driv och en tydlig förståelse för den samhällskontext som är så viktig för oss i energisektorn. Hennes sätt att kombinera struktur och process med kreativitet kommer passa väl in i hur vi arbetar och jag ser verkligen fram emot att fortsätta utveckla vår varumärkesposition tillsammans med henne och det övriga teamet, säger Vattenfalls kommunikationsdirektör Åsa Jamal.

– Energibranschen spelar en oerhört central roll i samhället givet de globala klimatutmaningarna. Vattenfalls genomtänkta syfte och tydliga kommersiella agenda inspirerar mig verkligen och jag ser fram emot att få arbeta tillsammans med det framgångsrika varumärkesteamet på Vattenfall. Mitt fokus kommer vara att fortsätta att bygga Vattenfalls varumärke och förstärka det som särskiljer Vattenfall som det framåtblickande och innovativa bolaget det är idag. Det är det som kommer att göra skillnad för människor, företag och samhälle imorgon och i framtiden, säger Monica Holmvik Persdotter.

Monica Holmvik Persdotter har tidigare arbetat med företag som Ikea och Georg Jensen och startade sin internationella karriär hos Unilever. Hon kommer att vara baserad vid Vattenfalls huvudkontor i Solna och börjar i sin nya roll i mars 2024.

Vattenfalls pressavdelning, 08-739 50 10, press@vattenfall.com

Kvinnlig anställd hos Vattenfall  med hjälm

Elens dag: Många vägar till framtidsyrket hos Vattenfall

Idag på Elens dag vill vi uppmärksamma olika vägar in till den snabbt växande energibranschen – en framtidsbransch som behöver fler människor.

Fyra medverkande i tv-serien "Högspänning"

Svenska realityserien ”Högspänning” klar för en tredje säsong

Den tredje säsongen av energibranschens egna realityserie ”Högspänning” är tillbaka i vår på̊ TV3 och Viaplay. Ett program med och om Sveriges energihjältar som varje dag kämpar tillsammans ...

Alexander van Ofwegen, ny chef för affärsområdena Customers & Solutions och Heat på Vattenfall

Alexander van Ofwegen ny Senior Vice President och chef för affärsområdena Customers & Solutions och Heat på Vattenfall

Alexander van Ofwegen har utsetts till ny Senior Vice President och chef för affärsområdena Customers & Solutions och Heat på Vattenfall.