Vattenfallin vastuullisuustyö palkittiin

Vattenfallin vastuullisuustyö sai kultaisen sijoituksen riippumattomalta EcoVadis-yhtiöltä, joka arvioi yritysten CSR- eli vastuullisuustyötä.

– Vastuullisuustyö on koko ajan tärkeämpää, joten on todella hienoa, että sijoituimme näin korkealle. Se on osoitus meille siitä, että teemme oikeita asioita, Vattenfallin vastuullisuusjohtaja Annika Ramsköld sanoo.

Sijoittajat ja yritysasiakkaat painottavat vastuullisuusnäkökulmaa, ja monessa tapauksessa se on suorastaan ratkaisevaa kauppojen syntymiselle. Monet Vattenfallin kumppaneista edellyttävät CSR- eli Corporate Social Responsibility -työn riippumatonta tarkastusta. CSR-työssä kyse on yrityksen vastuusta koskien sen vaikutusta yhteiskuntaan ja ympäristöön, sekä sosiaalisesti, taloudellisesti että ympäristön kannalta, lain vaatimusten lisäksi.

– Sijoittajat ja asiakkaat olettavat meiltä vastuunkantoa ja että myös osoitamme, mitä teemme. Sen vuoksi ulkopuolisen arvioijan, kuten EcoVadiksen arviointi on erittäin tärkeä ja kannustaa meitä parantamaan toimiamme entisestään, Annika Ramsköld sanoo.

Riippumaton tutkimusyritys EcoVadis arvioi vastuullisuustyötä tekeviä yrityksiä koko maailmassa. Käytössä oleva menetelmä perustuu kansainvälisiin CSR-standardeihin, kuten GRI (Global Reporting Initiative), UN Global Compact ja ISO 26000.

Saavuttaakseen EcoVadiksen kultaisen tason yrityksen täytyy kerätä vähintään 62 pistettä, maksimin ollessa 100 pistettä. Vattenfallin pistemäärä oli 65. Arvioitavat asiat ovat Environment, Labor Practices & Human Rights, Fair Business Practices ja Sustainable Procurement.

Lisätietoa

Vattenfallin tiedotusosasto, puhelin: +46 (0)8 739 50 10, sähköposti: press@vattenfall.com

Katso myös

Vattenfall korostaa edistysaskelia kohti fossiilivapaata tulevaisuutta ainutlaatuisen Spotify-soittolistan avulla

Energiayhtiö Vattenfall on ottanut tavoitteekseen fossiilivapaan elämän yhden sukupolven aikana. Nyt yhtiö haluaa viestiä positiivisista edistysaskelista ilmastohaasteen ratkaisemiseksi Spot...

Lue koko artikkeli
Alan johtaja 2021 - Sustainable Brand Index

Vattenfall on Suomen vastuullisin energiayhtiö

Vattenfallin Suomen kuluttajaliiketoiminnasta vastaavan Taija Sjöblomin mukaan tunnustuksen taustalla ovat yhtiön konkreettiset vastuullisuusteot ja kestävää kehitys...

Lue koko artikkeli
Scanian kuorma-auto

Ruotsi ja Saksa johtavat sähköteiden kehittämistä

Saksa ja Ruotsi ovat maailman johtavia maita sähköteiden reaaliaikaisissa tutkimuksissa. Maailman ensimmäinen langaton sähkötie on valmistunut Gotlantiin.

[Missing text '/newslistpagetemplate/NewsItemPage' for 'Finnish']