Vattenfall ja CAKE alkavat kehittää ensimmäistä fossiilivapaata moottoripyörää

Vattenfall ja sähkömoottoripyöriä valmistava ruotsalainen CAKE ovat allekirjoittaneet aiesopimuksen pyrkimyksenään kehittää ensimmäinen fossiilivapaa sähkömoottoripyörä.

Yhteistyössä yhdistyvät Vattenfallin ja CAKEn sekä ulkopuolisten asiantuntijoiden poikkitieteellinen osaaminen matkalla kohti fossiilivapaata moottoripyörää, joka suunnitelmien mukaan on valmis sarjatuotantoon vuonna 2025.

"Tämä yhteistyö on loistava esimerkki siitä, miten voimme fossiilivapaan tekniikan osaamisellamme ja toimitusketjun asiantuntemuksellamme osallistua nollapäästöihin tähtäävän tuotteen kehittämiseen", sanoo Vattenfallin Head of Corporate Sustainability Annika Ramsköld.

Vattenfall ja CAKE ovat molemmat sitoutuneet johtamaan muutosta kohti fossiilivapaata yhteiskuntaa, missä Vattenfallin tavoitteena on mahdollistaa fossiilivapaa elämä yhden sukupolven kuluessa sekä edistää ilmastoälykkäämpää elämää kaikille asiakkaille. CAKE taas pyrkii innostamaan ihmisiä edistämään matkaa kohti nollapäästöjä valmistamalla kuluttajatuotteita, jotka ovat sekä jännittäviä että vastuullisia.

"Tämä todella vahvistaa kykyämme innostaa puhtaamman kuljetusalan kehittämiseen, jossa meitä auttavat Vattenfallin mahtava voima, sen hankkeet, osaaminen ja selkeät tavoitteet", sanoo CAKEn toimitusjohtaja ja perustaja Stefan Ytterborn.

Voit lukea lisää Vattenfallin kestävyystyöstä napsauttamalla tästä
Lue lisää CAKEsta napsauttamalla tästä (englanniksi)

Lisätietoa:

Henrik Svensson, tiedottaja, Vattenfall, puh.: +46 (0)70-271 11 32
Stefan Ytterborn, toimitusjohtaja ja perustaja, CAKE, +46 (0)72 5395450
Vattenfallin lehdistötoimisto, puh.: +46 (0)87 39 50 10, press@vattenfall.com

Vetykaasulla pelkistettyä rautasientä. Kuvaaja: Åsa Bäcklin

HYBRIT: SSAB, LKAB ja Vattenfall tuottivat ensimmäisinä maailmassa vetykaasulla pelkistettyä rautasientä

SSAB, LKAB ja Vattenfall ovat tuottaneet ensimmäisinä maailmassa vetykaasulla pelkistettyä rautasientä pilottimittakaavassa.

Lue koko artikkeli
Isokukkainen tikankontti. Kuvaaja: Bengt Hemström

Vattenfall on ykkönen biodiversiteetin vaalijana

Vattenfall on tänä vuonna valittu parhaaksi yritykseksi Ecogainin biodiversiteetti-indeksiä mittaavassa tutkimuksessa.

[Missing text '/newslistpagetemplate/NewsItemPage' for 'Finnish']