Achtergronden

Magnus Hall tekent Europese oproep tot duurzaamheid

Samen met meer dan honderd andere Europese bedrijfsleiders heeft Magnus Hall, CEO van Vattenfall, een Europese oproep tot duurzaamheid, CEOs Call To Action – A New Deal for Europe, ondertekend. Dat gebeurde in het kader van het samenwerkingsverband CSR Europe, waarvan Vattenfall lid is. Het doel is invloed uit te oefenen en het voortouw te nemen voor een duurzame Europese samenleving in lijn met de algemene doelstellingen van de Verenigde Naties, Agenda 2030.

Magnus-Hall.jpg

CEO Magnus Hall

"Duurzaamheid ligt aan de basis van Vattenfalls strategie en het is een fundamentele voorwaarde voor rendement op de lange termijn. We zien ook duidelijk dat we op dat vlak moeten samenwerken om snel verandering teweeg te brengen, en dat signaleren we door deze oproep te ondertekenen", zegt Magnus Hall.

Strookt met de eigen strategie

De oproep strookt met Vattenfalls eigen strategie, die verder bouwt op de doelstellingen die vastgesteld zijn op basis van toekomstige trends en het aan concurrentie onderhevige landschap waarin we actief zijn. Dat in combinatie met de eisen die aan Vattenfalls activiteiten gesteld worden. De strategie kan worden samengevat in vier ambities.

• Een voortrekkersrol op het vlak van duurzame consumptie door de klantgerichtheid te verhogen, een sterke positie in te nemen als leverancier van gedecentraliseerde energie, en elektrificatie en een klimaatslimme samenleving te bevorderen.
  • Efficiënte bedrijfsvoering door de operationele efficiëntie te verbeteren, de digitalisering te versnellen en op sociaal en ecologisch vlak verantwoordelijkheid op zich te nemen in de hele waardeketen.
  • Gemotiveerde en betrokken medewerkers door een aantrekkelijke werkgever te zijn, een inclusieve en inspirerende bedrijfscultuur te scheppen en te zorgen voor de nodige vaardigheden door het aantrekken van personeel en levenslang leren.
  • Een voortrekkersrol op het vlak van duurzame productie door te groeien binnen hernieuwbare energie en ons actieplan voor een verminderde CO2-uitstoot door te voeren om een fossielvrij leven binnen één generatie mogelijk te maken.

CSR Europe_Agenda-2030.png

Bekijk ook

2020-03-31

Raymond van Eck vertrekt bij Powerpeers, naar Youvia