Energie adviseurs Step2Save geven 2.000ste advies

Nuon, de gemeente Amsterdam en woningbouwvereniging Ymere zijn in januari gestart met een nieuw Step2Save-traject in Amsterdam. Step2Save is een energiebesparingproject; bewoners van sociale huurwoningen krijgen gratis advies over energiebesparing. Dit zorgt voor een lagere energierekening en levert winst op voor het milieu. In een jaar tijd geven energieadviseurs 5.000 adviezen in de stadsdelen Noord, Zeeburg en Oost-Watergraafsmeer. 2.000ste advies Inmiddels is het 2.000ste advies gegeven in Amsterdam en daarmee loopt het project goed op schema. Nevin Özütok, lid van het dagelijks bestuur van Stadsdeel Oost, heeft taart en bloemen overhandigd aan een bewoner van Betondorp bij het 2.000ste energiebesparingasadvies. Werkervaringsplaats Nuon heeft voor Step2Save vijf werkzoekenden met een grote afstand tot de arbeidsmarkt voor één jaar in dienst genomen en opgeleid tot energieadviseur. De energieaadviseurs krijgen via Step2Save de mogelijkheid werkervaring op te doen en een MBO-opleiding te volgen zodat ze straks een betere positie hebben op de arbeidsmarkt.

Bekijk ook

2020-04-3

Dronetechniek vereenvoudigt inspecties op moeilijk bereikbare plekken

Drones maken inspecties van hoogspanningslijnen, waterkrachtcentrales en kernreactoren ...