Øystein Løseth voorzitter Raad van Commissarissen

De heer Løseth (1958) is op 8 april 2010 benoemd als voorzitter van de Raad van Commissarissen. Zijn huidige zittingsperiode eindigt in 2014. De heer Løseth is vanaf 12 april 2010 President en CEO van Vattenfall AB. Voorafgaand hieraan was de heer Løseth voorzitter van de Raad van Bestuur van Nuon Energy.

In augustus 2003 begon de heer Løseth bij n.v. Nuon als directeur van Nuon’s trading en sourcing activiteiten (midstream segment). In januari 2006 werd hij lid van de Raad van Bestuur van n.v. Nuon, verantwoordelijk voor het segment Productie en Handel en voor de activiteiten in België en Duitsland. In de aandeelhoudersvergadering van 23 april 2008 is hij benoemd als voorzitter van de Raad van Bestuur en CEO.

Voordat de heer Løseth werkzaam was voor Nuon, werkte hij voor het Noorse Statkraft. In eerste instantie als Managing Director verantwoordelijk voor het opzetten van Statkraft Energy Europe in Nederland en Duitsland; daarna als directeur van de Strategy Division van Statkraft. In 2002 werd hij benoemd tot lid van de Raad van Bestuur bij Statkraft, waarbij hij verantwoordelijk was voor productie en projectontwikkeling. Voorafgaand aan zijn carrière bij Statkraft werkte de heer Løseth bij Naturkraft, Alliance Gas en Statoil.

De heer Løseth heeft de Noorse nationaliteit. Hij volgt de heer Lars G. Josefsson op in de Raad van Commissarissen.

Bekijk ook

2020-03-31

Raymond van Eck vertrekt bij Powerpeers, naar Youvia

Raymond van Eck, Managing Director van energieleverancier Powerpeers, zal  Vattenfall...