Nuon overweegt beroep tegen boete OPTA

Post- en Telecomautoriteit OPTA beboet Nuon voor overtredingen van het Bel-Me-Niet-Register in 2009. De boete van € 70.000 wordt opgelegd omdat Nuon volgens de OPTA ten onrechte belde met consumenten die zich hadden ingeschreven in het Register. Nuon overweegt of zij tegen deze boete in beroep gaat omdat ze zich niet kan vinden in alle elementen van de uitspraak. De overtredingen zijn uit oktober en november 2009, toen het Bel-Me-Niet-Register nog in de kinderschoenen stond. Op dat moment waren er veel problemen met het ‘inlezen’ van bestanden in de belsystemen die callcenters gebruiken. Ook zijn in deze periode klanten gebeld die eerder hadden deelgenomen aan enquêtes. Daarin werden klanten duidelijk gewezen op het feit dat zij zouden worden benaderd voor producten van Nuon. Nuon respecteert Bel-Me-Niet volledig Klanten die zich bij het Bel-Me-Niet-Register hebben aangemeld mogen niet zomaar voor aanbiedingen worden gebeld. De aanloopproblemen van eind 2009 komen nu niet meer voor. Nuon respecteert de aanmeldingen in het register volledig.

Bekijk ook

Achtergronden
2019-12-4

Vattenfall helpt palingen veilig passeren