Vattenfall steunt Olympische atleten

Sporttalent, actief in zowel de zomer- als de wintersporten, krijgt via deze nieuwe sponsorovereenkomst de kans om zich verder te ontwikkelen. Onder de noemer ‘Olympic Talent Support Vattenfall’  krijgt een selectie van jonge sportbeloften de kans zich nog meer op hun sport te richten. Het doel is om in de toekomst beter te presteren en de medaillekansen voor de drie landen te vergroten.

“Samen met NOC*NSF wil Nuon, als onderdeel van Vattenfall, energie steken in Nederlands sporttalent. Want investeren in jong talent is investeren in de toekomst”, zegt Huib Morelisse, CEO van NV Nuon Energy. ”We verheugen ons op de samenwerking met Vattenfall, en daarmee Nuon, als Official Supplier van NOC*NSF.

Hiermee worden op lange termijn de talentenprogramma’s versterkt”, zegt Gerard Dielessen, algemeen directeur van het Nederlands Olympisch Comité. Aanvullend op de samenwerking komt er, in samenspraak met de drie nationale Olympische comités, een ambassadeursteam met gevestigde topatleten uit Nederland, Zweden en Duitsland

Bekijk ook

Vattenfall/Jorrit Lousberg
Achtergronden
2020-07-30

Wat maakt Energiepark Haringvliet Zuid zo bijzonder?

Windparken – als je er één gezien hebt, denk je dat je ze allemaal ...

Achtergronden
Vattenfall
2020-07-23