Vragen over salaris topman Nuon

In de media en op twitter is er vandaag veel aandacht voor de hoogte van het salaris van Nuon topman Huib Morelisse. Ook wordt er gesproken over de goedkeuringsprocedure met de aandeelhouders. We hebben er begrip voor dat dit vragen oproept. Zweedse wetgeving Nuon is onderdeel van Vattenfall, een Zweeds staatsbedrijf. De hoogte van het salaris van het topmanagement wordt daarom opgesteld aan de hand van de Zweedse wetgeving. Dat is ook in het geval van Huib Morelisse gebeurd. De beloningsrichtlijnen betekenen dat er geen sprake meer is van variabele beloning maar alleen van een vast salaris. Jaarverslag Ondanks dat we ten aanzien van de beloning het officiële proces volgens de richtlijnen van de Zweedse staat hebben gevolgd (we zijn immers een Zweeds bedrijf), begrijpen wij dat dit vragen op roept bij  publiek en aandeelhouders. Nuon hecht veel waarde aan de relatie met aandeelhouders en het publiek. Afgelopen vrijdag publiceerde Nuon het jaarverslag 2010 waarin de beloning van de Raad van Bestuur als verplicht onderdeel is opgenomen. Luister hier naar de toelichting die Tom de Waard, lid Raad van Comissarissen Nuon, eerder vandaag gaf bij Radio 1.

Bekijk ook

2020-04-3

Dronetechniek vereenvoudigt inspecties op moeilijk bereikbare plekken

Drones maken inspecties van hoogspanningslijnen, waterkrachtcentrales en kernreactoren ...