Vattenfall zoekt partners en risicodeling binnen Nuon

Anders dan is aangekondigd in de media, staat Nuon als compleet bedrijf niet in de verkoop. Vattenfall, waar Nuon onderdeel van is, zoekt wel op den duur naar partner(s) voor de nieuwe aangekondigde Continentale divisie.

Het is in dit stadium nog te vroeg om gedetailleerde informatie te geven over mogelijke partners aangezien de nieuwe organisatorische indeling in een Continentale en een Nordic divisie pas per 1 januari 2014 effectief wordt. En in de huidige moeilijke marktomstandigheden is het vinden van mogelijke investeerders een lang proces. Voor klanten van Nuon verandert er niets. Nuon blijft haar klanten elektriciteit en gas leveren, zoals we altijd en betrouwbaar de afgelopen jaren hebben gedaan. De afwaarderingen van Nuon en Vattenfall op centrales waarover wordt bericht hebben geen enkel effect op klantcontracten of de energietarieven. De afwaardering is mede een gevolg van de lagere elektriciteitsprijzen die weer gunstig zijn voor de consument.

Bekijk ook

2020-04-3

Dronetechniek vereenvoudigt inspecties op moeilijk bereikbare plekken

Drones maken inspecties van hoogspanningslijnen, waterkrachtcentrales en kernreactoren ...