Eerste genomineerde bekend in Nuon Club Competitie

Een jury, bestaande uit onder andere Toine van Peperstraten en Kim Lammers, heeft de inzending van voetbalvereniging GeuzenMiddenmeer als eerste genomineerd voor de Nuon Club Competitie.

De jury was onder de indruk van de video die bestuurslid Paul Blok heeft gemaakt voor zijn club. Op een creatieve en originele manier laat GeuzenMiddenmeer zien bezig te zijn met energiebesparing en wijst hij op het beter benutten van duurzame energiebronnen.

Publiek bepaalt winnaars

Uit het hele land komen inmiddels de inzendingen binnen voor de Nuon Club Competitie. De inzendtermijn is verlengd, clubs kunnen hun creatieve bespaarideeën insturen tot 27 november. Uiterlijk 28 november krijgen de overige 49 genomineerden bericht.  Daarna is het aan het publiek om de negen winnende sportclubs te kiezen, door online stemmen.

Energiebesparende maatregelen
De winnende sportclubs krijgen  een energieadviseur op bezoek en ontvangen prijzengeld, te investeren in maatregelen om de energierekening van de vereniging te verlagen. De clubs hoeven geen klant van Nuon te zijn om mee te doen aan de wedstrijd. Nuon kiest voor amateur-sportclubs vanwege hun belangrijke rol in de lokale gemeenschap.

Ga naar de site van de Nuon Club Competitie voor meer informatie.

Bekijk ook

Achtergronden
2020-05-26

Vattenfall deelt ideeën voor meer biodiversiteit