Elektrische Schipholtaxi’s laden en rijden groen met Nuon

Nuon werkt samen met Schipholtaxi dat met 96 volledig elektrische taxi’s klanten van en naar Schiphol gaat vervoeren.

Nuon levert tientallen oplaadpunten op de vestiging van Schipholtaxi, openbare oplaadpunten in de straten waar de chauffeurs wonen én abonnementen waarmee de taxi’s overal kunnen opladen. Om de zes miljoen schone kilometers te kunnen rijden, zal Nuon jaarlijks 1.200 MWh groene stroom leveren.

Geen grammetje CO2

Gamis el Bouakili, directeur Schipholtaxi: “Het volledig elektrisch taxivervoer op de schaal die wij leveren vanaf onze nationale luchthaven Schiphol is uniek! We zetten 96 volledig elektrische taxi’s in die samen geen grammetje CO2 uitstoten. Betrouwbare laadinfrastructuur is daarbij van essentieel belang. Duurzaam vervoer vereist ook dat de gebruikte energie groen is. Alleen op die manier is de hele cyclus groen.”

Nuon biedt laadoplossingen

Nuon is sinds 2009 actief op het gebied van laadoplossingen. Nuon plaatst oplaadpunten in de openbare ruimte en biedt laadoplossingen voor thuis en op het werk. Meer informatie over elektrisch rijden via Nuon is te vinden op www.nuon.nl/ev

Bekijk ook

Achtergronden