Nuon doet mee aan Earth Hour

Ook in 2014 doet Nuon weer mee aan Earth Hour. Waar mogelijk schakelt het energiebedrijf op zaterdag 29 maart om 20:30 uur de verlichting één uur uit.

Dit jaar wordt Earth Hour voor het achtste jaar georganiseerd. Het is uitgegroeid van een Australisch initiatief naar een wereldwijde actie om energiebesparing te promoten.

Nuon hamert al jaren op de noodzaak van energiebesparing. Nog steeds wordt 30% van de geleverde energie verspild. Energie besparen is voor consumenten en bedrijven dé manier om op de energiekosten te besparen en een klimaatbijdrage te leveren. Nuon streeft er ook naar om de energie die we centraal opwekken zo duurzaam mogelijk te produceren, bijvoorbeeld ook door het inzetten van restwarmte voor stadsverwarming. ‘Het is vanzelfsprekend dat we meedoen aan Earth Hour’, aldus CEO Peter Smink.

De verlichting op energiecentrales kan niet zomaar uitgeschakeld worden omdat deze locaties moeten voldoen aan strenge veiligheidsregels. Het licht gaat tijdens Earth Hour natuurlijk wel uit op de kantoorlocaties van Nuon in onder andere Alkmaar, Arnhem, Leeuwarden. Ook bij Nieuw Amsterdam, het nieuwe hoofdkantoor van Nuon in Amsterdam Zuidoost, gaat het licht tijdelijk uit.

Bekijk ook

Vattenfall
Achtergronden
2020-07-1