Nuon geeft ‘treinprijs’ aan school

Een Nuon-medewerker die een treinreis van de Nederlandse Spoorwegen (NS) heeft gewonnen, schenkt deze reis aan basisschool de Polsstok in Amsterdam Zuidoost.

De treinreis vindt plaats op de dag dat NL Doet allerlei activiteiten organiseert. Nuon-medewerkers doen al jaren actief mee aan NL Doet. Nuon levert op deze manier via de Nuon Foundation een bijdrage aan de maatschappij. De Nuon Foundation werkt samen met aan aantal maatschappelijke organisaties, zoals Stichting Opkikker, Nationale Vereniging de Zonnebloem en Stichting NL Cares. Medewerkers van Nuon zijn bij speciale activiteiten dan ook graag vrijwilliger.

Opkikkerdag

In  Zeewolde vindt ook op 22 maart de Super Opkikkerdag plaats, georganiseerd door Stichting Opkikker. Medewerkers van Nuon begeleiden hier als vrijwilliger gezinnen met een langdurig ziek kind. De hele dag worden wensen vervuld die de gezinnen van te voren hebben kunnen doorgeven. De gezinnen kunnen deze dag onbezorgd beleven door de enthousiaste begeleiding van de vrijwilligers. De kinderen kunnen kiezen uit veel verschillende activiteiten zoals: het rijden in een sportauto, of prinses zijn voor een dag. Ook een helikoptervlucht over het nieuwe Prinses Alexia windpark behoort tot het programma.

Bekijk ook

2020-04-3

Dronetechniek vereenvoudigt inspecties op moeilijk bereikbare plekken

Drones maken inspecties van hoogspanningslijnen, waterkrachtcentrales en kernreactoren ...