Geen getuigenverhoor inzake Natuurstroom klanten

Nuon is tevreden met de beschikking van de kantonrechter dat er geen getuigenverhoor komt over het Natuurstroom product door gebrek aan belang bij verzoekers. De rechter komt tot dit oordeel naar aanleiding van een verzoek tot een getuigenverhoor over het voormalige Nuon-product Natuurstroom.

De zaak is wat ons betreft helder: Nuon is haar verplichtingen nagekomen. De kantonrechter heeft vastgesteld dat door aan te tonen dat Nuon jaarlijks meer in projecten ter opwekking van duurzame energie heeft geïnvesteerd dan aan extra inkomsten zijn ontvangen, Nuon verzoekers op dit punt voldoende heeft ingelicht.

Nuon heeft klanten gegarandeerd dat Nuon duurzame stroom levert, afkomstig uit windenergie, zonenergie en kleinschalige waterkracht. Aan die garantie hebben wij volledig invulling gegeven. Daarnaast heeft Nuon veel meer geïnvesteerd in de ontwikkeling en productie van duurzame energie dan de extra opbrengsten die zijn voortgekomen uit het Natuurstroomproduct. Dit is nog eens extra gecontroleerd door een externe accountant en daarover kan geen misverstand bestaan

Onze klanten staan voor ons centraal. Nuon heeft volledig en uitgebreid de vragen van klanten beantwoord. Wij zijn dan ook blij dat ook de kantonrechter heeft geoordeeld dat de verzoekers geen belang hebben bij een getuigenverhoor over Natuurstroom.

Bekijk ook

2020-04-3

Dronetechniek vereenvoudigt inspecties op moeilijk bereikbare plekken

Drones maken inspecties van hoogspanningslijnen, waterkrachtcentrales en kernreactoren ...