De zon nu ook te huur in Gelderland en Drenthe

Nuon breidt haar proefproject voor huiseigenaren die zonnepanelen willen huren uit.

Nuon-klanten in Overijssel, Limburg, Gelderland, Drenthe en de gemeente Utrecht kunnen zich nog gedurende de maanden maart en april aanmelden op de website. Door middel van een gratis online check kijkt Nuon-partner Solease of het dak geschikt is voor het huren van zonnepanelen. In het proefproject krijgen geïnteresseerden een flexibel huurcontract waarin ze elke maand de zonnepanelen alsnog zelf kunnen overnemen, teruggeven of doorgeven aan een volgende huiseigenaar.

Kopen of huren?

Met partner Solease biedt Nuon dé oplossing: een, voor Europa, uniek huurmodel voor zonnepanelen. Nuon biedt daarnaast ook de mogelijkheid om zonnepanelen te kopen. De klant betaalt in dit geval geen rentekosten, maar daar staat tegenover dat de voorinvestering, servicekosten en het risico bij de klant liggen. Voor de klant die direct, volledig ontzorgd zijn eigen energie wil opwekken en zijn geld liever in iets anders investeert, is huren de meest aantrekkelijke oplossing.

In goede handen

Cindy Kroon, directeur Klanten bij Nuon: “We weten wat onze klanten willen: duurzame energie, eenvoudig geregeld. Maar we begrijpen ook dat niet iedereen de keuze kan of wil maken om zonnepanelen aan te schaffen. Daarom zorgen we ervoor dat we met deze oplossing - het verhuren van panelen - iedereen de kans geven om zelf gebruik te maken van de kracht van de zon!”

Landelijk

Dit voorjaar bekijkt Nuon hoe straks alle klanten voor het huren van zonnepanelen kunnen kiezen. Nuon toetst continu nieuwe initiatieven samen met haar klanten en vraagt hen wat zij willen.

Bekijk ook

2020-04-3

Dronetechniek vereenvoudigt inspecties op moeilijk bereikbare plekken

Drones maken inspecties van hoogspanningslijnen, waterkrachtcentrales en kernreactoren ...