Nuon doet mee aan de Amsterdamse Zoncoalitie

De Gemeente Amsterdam zoekt grote daken voor zonnepanelen en organiseert vandaag een Amsterdamse Dakenconferentie.

Amsterdam heeft zo'n 800 hectare (1.200 voetbalvelden) aan dakoppervlak dat geschikt is voor zonnepanelen. Daar ligt een enorme kans om het gebruik van duurzame energie in Amsterdam een boost te geven. Voor de conferentie zijn de 200 grootste dak bezitters van Amsterdam uitgenodigd.

Nuon heeft veel ervaring op het gebied van zon energie en zal verschillende zon proposities presenteren. Nuon kan dak bezitters helpen bij de installatie van de zonnepanelen en biedt zelfs sinds kort de mogelijkheid om de panelen te leasen.

Onlangs heeft Nuon totaal 1300 zonnepanelen gelegd op het dak van de energiecentrale Hemweg 8 en het dak van het Nuon-hoofdkantoor in Amsterdam. Nuon-medewerkers hebben zelf het initiatief genomen voor het realiseren van deze zonnedaken, via het deelnemersmodel ‘ZonSamen’. In dit model investeren medewerkers in zonnepanelen op bedrijfspanden van Nuon. ZonSamen is bedacht en opgezet door vier Nuon medewerkers. Dit model biedt ook gelegenheid voor andere dak bezitters en dat wil Nuon graag aanbieden.

Bekijk ook

Vattenfall/Jorrit Lousberg
Achtergronden
2020-07-30

Wat maakt Energiepark Haringvliet Zuid zo bijzonder?

Windparken – als je er één gezien hebt, denk je dat je ze allemaal ...

Achtergronden
Vattenfall
2020-07-23