Nuon overhandigt Roze Stroom-donatie aan COC op Coming-Out Dag 2016

Op internationale Coming-Out Dag overhandigt Nuon een donatie van €2.500 aan het COC voor hun project Jong & School.

Om te laten zien dat Nuon midden in de samenleving staat en om duidelijk te maken dat je bij ons jezelf kunt zijn, besloot Nuon dit jaar om deel te nemen aan de EuroPride. Nuon sprong creatief in op de EuroPride met de campagne ‘Het maakt niet uit hoe je geaard bent: energie voor iedereen!’ In juli en augustus was roze het nieuwe groen bij Nuon. Tijdens de EuroPride bood Nuon namelijk ‘Groen uit Nederland’ energie aan in een roze jasje: Roze Stroom. En voor elke nieuwe klant reserveerden wij een donatie aan ‘Jong & School’, de COC-actie voor acceptatie van LHBT-jongeren op school.

Cindy Kroon, directeur Klanten, en Ronald Stahli,  trekker van het LGBT netwerk bij Nuon, ontvangen het COC op het Nuon-hoofdkantoor in Amsterdam Zuidoost. “Eén van de kernwaarden van Nuon en ons moederbedrijf Vattenfall is ‘samenwerking’. Dit betekent dat we elkaar vertrouwen en dat we open, eerlijk en integer met elkaar omgaan en werken. Daarbij maakt het niet uit wie of wat je bent: bij ons is het is de gewoonste zaak van de wereld om jezelf te zijn. Dit geldt voor collega’s van elke achtergrond, levensovertuiging, geslacht en geaardheid”, vertelt Cindy Kroon.

Ronald Stahli benadrukt: “Een open samenleving waarin iedereen zichzelf kan zijn en waar ieders vrijheid wordt gewaarborgd, is helaas geen vanzelfsprekendheid. Daarom ondersteunen wij het Jong & School van harte met een donatie”.

Stahli vervolgt: “Diversiteit en inclusie zijn binnen Nuon erg belangrijk. We zijn al jaren actief op deze gebieden, onder andere met ons Step2Work-programma, ons partnership met Giving Back en door lidmaatschap van Workplace Pride. Onlangs  hebben wij bovendien onze handtekening gezet onder het ‘Diversity Charter’ van Diversiteit in Bedrijf.  Deelname aan de EuroPride is voor ons daarom een logische stap: hiermee laten wij zien dat wij met onze organisatie onderdeel zijn van de maatschappij en dat we tegen elke vorm van discriminatie zijn. Wij luisteren naar elkaar en naar de mensen om ons heen. Samen zorgen we ervoor dat je bij ons in Nederland en als onderdeel van Vattenfall jezelf kunt zijn. Bij ons is iedereen in goede handen!”

Bekijk ook

Vattenfall Solar Team
2020-03-24

Corona plaatst Vattenfall Solar Team voor driedubbele hindernis