Nuon positioneert zichzelf als zorgzame energieleverancier

Nuon heeft een nieuwe merkpositionering ontwikkeld. Nuon gaat zich nog meer focussen op de werkelijke behoeftes van klanten en mensen laten voelen dat ze bij Nuon in goede handen zijn.

Energie is low interest. Mensen willen er best even induiken, maar niet te lang. Uit cijfers van Nuon blijkt dat klanten gemiddeld 6 minuten over hun energie leverancier willen nadenken. Mensen verwachten een goede dienstverlening maar willen zich er niet druk over maken. Ze verwachten dat hun energiebedrijf hen pro actief helpt. Nuon begrijpt dit als geen ander en speelt hier op in met de nieuwe merkpositionering en haar diensten. Voor Nuon is daarom de switch van energieaanbieder naar serviceverlener een logische.

Friso Westenberg, marketing communicatie manager van Nuon legt uit:”We weten dat klanten geen verrassingen willen hebben op hun jaarrekening maar dat ze ook niet regelmatig hun energie stand checken. Wij willen ze daarmee helpen door regelmatig een berichtje te sturen om te vertellen hoe het er voor staat met hun energieverbruik.”

Het verschil blijven maken

Paco Liebrand, Klantstrategie Director bij Nuon: “Mensen krijgen tegenwoordig van alles aangeboden: van instapkortingen tot iPads. Hartstikke mooi, doen we ook soms aan mee, maar wij willen begrijpen waar ze echt behoefte aan hebben en zo met passende oplossingen komen. Zodat we een verschil blijven maken. Nu, én in de toekomst.”

Luisteren geeft energie

Om de herpositionering te lanceren is een geïntegreerde merkcampagne gemaakt met als boodschap: Luisteren geeft energie. Daarom luisteren wij naar u. Westenberg: “Met deze campagne richten we ons op het hoofd, maar vooral ook op het hart van mensen. Door ze te laten zien dat door naar elkaar te luisteren, we elkaar beter leren begrijpen.” De campagne bestaat onder andere uit verschillende tv-commercials, nieuwe serviceproposities en verschillende online middelen.

Bekijk ook

Windpark Ferrum
Vattenfall
2020-07-16