Nuon trotse winnaar gouden Prokkel

Nuon is als beste verkozen uit 300 Prokkels en ontving een Gouden Prokkel in de categorie ‘Prokkelen in de samenleving’.

De Gouden Prokkel is een prijs voor initiatieven die leiden tot deze ontmoetingen. De overweging van de jury luidt als volgt: ‘medewerkers van Nuon laten zich inspireren door de Prokkelweek en hebben de verbinding gezocht met mensen met een beperking. Ze begonnen twee jaar geleden klein met deelname aan de ProkkelSterrenslag, maar hebben hun activiteiten inmiddels flink uitgebreid. Zo hebben ze Prokkels gedaan samen met cliënten van Cordaan, boden ze Prokkelstages aan en deden ze dit jaar met maar liefst tien teams met zo’n 150 mensen mee aan de ProkkelSterrenslag.’

Iko Kakes, manager Social Projects en de Nuon Foundation: “Al 10 jaar zorgt de Nuon Foundation ervoor dat Nuon-medewerkers en de kwetsbare groepen in onze samenleving elkaar ontmoeten. Wat ik persoonlijk geweldig vind, is het enthousiasme en de passie van onze collega’s. Vanuit de Nuon Foundation verrichten elk jaar honderden collega’s vrijwilligerswerk. Zij hebben de groei van de afgelopen jaren mogelijk gemaakt. Hun persoonlijke inzet heeft tot deze mooie erkenning en stimulans geleid. De Gouden Prokkel is hun verdienste!”

Bekijk ook

Vattenfall/Sia Windig
2020-08-11

Warmtenet van Almere bereikt woontorens in Duin