Nuon windmolens Almere en Wieringermeer open voor publiek

Nuon doet op zaterdag 18 juni mee aan de Open Winddag en stelt windmolens in Almere en Wieringermeer open voor publiek.

Nuon biedt mensen de kans om meer te weten te komen over windenergie en stelt op twee locaties een windmolen open op zaterdag 18 juni.

Almere, Jaap Rodenburg

Windmolen 7 van het windpark Jaap Rodenburg in Almere, is open voor het publiek van 10.00 tot 16.00 uur. Adres: Lawsonpad, Almere.
Nuon organiseert deze open windmolendag samen met Almeerse Wind, een lokale coöperatie. Beide organisaties werken samen aan de uitbreiding en/of vervanging van het windpark.
Mensen kunnen ter plekke in een molen kijken, informatie krijgen over Nuon en over windenergie. Ook is er mogelijkheid om meer informatie te krijgen over lidmaatschap van Almeerse wind zodat men kan participeren in de toekomstige vervanging of uitbreiding.

Wieringermeer, Oom Kees

Het windpark Oom Kees in Wieringermeer is open tussen 10.00 en 16.00 uur. Adres: Oom Keesweg, Wieringerwerf.
Vanaf 11.00 uur start ook een pendeldienst die in totaal vier locaties aandoet. Het startpunt is bezoekboerderij ‘Leven van de Wind’, bij het boerenbedrijf van Huib en Jacco de Graaf. Hier krijgen bezoekers tekst en uitleg over de werking van een windturbine en is een bezoekerscentrum ingericht met informatie over windenergie, Windpark Wieringermeer . De pendeldienst brengt de bezoekers langs de molens van Nuon, het testveld van ECN en een traditionele meelmolen. De pendelbus rijdt gratis en bezoekers kunnen op elke bezoeklocatie in- en uitstappen. De vertrektijden van de bus zijn te vinden op windparkwieringermeer.nl/openwinddag.

Bekijk ook

Vattenfall/Jorrit Lousberg
Achtergronden
2020-07-30

Wat maakt Energiepark Haringvliet Zuid zo bijzonder?

Windparken – als je er één gezien hebt, denk je dat je ze allemaal ...

Achtergronden
Vattenfall
2020-07-23