Start-up Yippie helpt Nuon-klanten

Nuon en Yippie gaan samenwerken om Nuon-klanten te helpen bij de aanschaf van energiezuinige producten.

Yippie ontwikkelde speciaal voor Nuon-klanten een variant op hun bestaande app. Hiermee kunnen klanten online een energiezuinig product zoals een A++ koelkast uitzoeken en de Yippie-app op hun computer geeft dan vanzelf in het scherm aan waar de beste deal te vinden is. Yippie geeft verkopers van dat product de kans direct te reageren met hun beste aanbieding. Ook de winkel op de hoek kan meedoen. De app herkent Nuon-klanten en kan hen dus ‘belonen’ met korting.

Cindy Kroon, Directeur Klanten bij Nuon: “Wij zoeken continu nieuwe mogelijkheden om onze dienstverlening te verbeteren. Klanten van Nuon willen duurzaam, comfortabel en betaalbaar kunnen leven, zonder dat het hen heel veel tijd en energie kost. Ze vertrouwen erop dat ze voor hun energievoorziening én slimme oplossingen in goede handen zijn bij Nuon. Door de samenwerking met Yippie komt Nuon op innovatieve wijze tegemoet aan die wensen.”

Yippie CEO Maurice Kroon: “Door de samenwerking met Nuon ontsluiten we met Yippie een hele nieuwe markt, die van loyaliteit, die perfect aansluit op onze missie: het realiseren van de perfecte shopping experience voor consumenten en retailers.” De Amsterdamse start-up werd vorig jaar verkozen tot Beste Retail Innovatie van 2015 en won daarnaast een Accenture Innovation Award in de categorie Personalised Shopping & Paying.

Bekijk ook

Energiepark Haringvliet Zuid
Vattenfall
2020-05-22