Cindy Kroon en Bram Adema
Vattenfall/Jan-Kees Steenman
Persberichten 4 juni, 2019

Vattenfall en CFP Green Buildings breiden samenwerking uit

Vattenfall en CFP Green Buildings breiden de bestaande samenwerking verder uit. Samen willen beide partijen ervoor zorgen dat zakelijke klanten van Vattenfall eenvoudiger kunnen voldoen aan de informatieplicht energiebesparing. Vandaag werd de overeenkomst op de Provada bekrachtigd.

Beide partijen werken sinds 2017 al samen om zakelijke klanten van Vattenfall beter inzicht te geven in energiebesparingsmogelijkheden voor hun gebouwen. Zo ontwikkelde CFP voor Vattenfall de DuurzaamheidsScan, waarmee energielabels en energiebesparingsmogelijkheden inzichtelijk gemaakt worden. Ook is het nu mogelijk om rapportages in het kader van de informatieplicht op te stellen en te beheren. Dit helpt bedrijven eenvoudig te voldoen aan de verplichting die vanaf dit jaar geldt.

Alle grootzakelijke klanten van Vattenfall krijgen toegang tot de DuurzaamheidsScan, een aanvulling op het continue inzicht in het werkelijke energieverbruik voor elk gebouw. Zo kunnen klanten eenvoudig zien welke maatregelen zij kunnen treffen om te verduurzamen, welke impact dat heeft en hoe de businesscase eruitziet. Consultants van CFP gaan klanten van Vattenfall advies geven over verdere verduurzaming van gebouwen en het treffen van energiebesparende maatregelen.

Cindy Kroon, directeur Klanten van Vattenfall: “Dankzij deze samenwerking kunnen wij al onze klanten meer helpen hun gebouwen te verduurzamen. Dat zal bijdragen aan de ambitie om gebouwen versneld Parijs-proof te maken en draagt bij aan Vattenfalls doel om een fossielvrij leven binnen één generatie mogelijk te maken.”

Bram Adema, CEO van CFP Green Buildings: “De schaal waarop Vattenfall haar klanten helpt verduurzamen, heeft grote impact op de CO2-doelen van Nederland.”

Foto: Cindy Kroon en Bram Adema

Bekijk ook

2019-07-16

Vattenfall helpt Welcome to The Village op weg naar circulair evenement

Festival Welcome to The Village draait vanaf dit jaar op nog duurzamere stroom. Tijdens he...

2019-07-16

Nieuwste zonneauto Vattenfall Solar Team ‘zeilt’ op Australische wind

Studenten gaan met innovatieve NunaX voor achtste wereldtitel.

Hoofdkantoor Vattenfall Amsterdam
Vattenfall

Beeldbank

Bekijk en download onze foto's via Flickr