Nuon benoemt directievoorzitter voor nieuw netwerkbedrijf

De Raad van Bestuur van Nuon heeft Peter Molengraaf per 1 juli 2008 benoemd tot voorzitter van de directie van het nieuw te vormen netwerkbedrijf dat zal ontstaan als voorbereiding op de verplichte splitsing van de Nederlandse energiebedrijven. Molengraaf trad begin 2005 in dienst bij Nuon en vervulde diverse directiefuncties.

Het nieuwe netwerkbedrijf dat Peter Molengraaf (43) gaat leiden, is het gevolg van de de wettelijk verplichte vorming van een zogeheten brede netbeheerder. Het nieuwe netwerkbedrijf telt ruim 5.000 medewerkers en heeft naar de huidige verwachting een omzet van circa EUR 1,3 miljard.

Peter MolengraafBij zijn aantreden bij Nuon in 2005 startte Molengraaf als directeur van de divisie Klantenservice, die hij met succes reorganiseerde naar een organisatie met een hoge klantgerichtheid. In februari 2007 werd Molengraaf vervolgens door Essent en Nuon benoemd tot programmadirecteur voor het te fuseren bedrijf. Na het afbreken van het fusieproces werd Molengraaf op 1 november 2007 benoemd tot  directeur van de divisie Netwerk Services.
Voordat Molengraaf naar Nuon kwam bekleedde hij diverse functies bij Shell, waaronder manager European Customer Service Centre, Cross-Business IT manager en Commercieel Directeur Shell Nederland Verkoopmaatschappij. Peter Molengraaf studeerde aan de TU Delft en behaalde zijn MBA aan de Rotterdam School of Management van de Erasmus Universiteit.

Over Nuon

Nuon is een ambitieuze energieonderneming die met ruim 10.000 medewerkers meer dan 3 miljoen consumenten en organisaties bedient in Nederland, België en Duitsland. Nuon produceert, transporteert en levert elektriciteit, gas, warmte en koude, en handelt in energie op de belangrijke internationale markten. Ook biedt Nuon aanvullende diensten en technische innovaties aan bedrijven en consumenten. Nuon streeft daarbij naar een betrouwbare, duurzame en betaalbare energievoorziening.

Met een omzet van 5,7 miljard euro in 2007 heeft Nuon een vooraanstaande positie in de Nederlandse energiemarkt. De aandelen zijn in handen van lokale en regionale overheden.

Bekijk ook

Zonnepark Gasselternijveen
Vattenfall/Jorrit Lousberg

Vattenfall krijgt vergunning voor combinatie zonnepark en akkerbouw