Gripsholmsskolan väljer hållbar energilösning från Vattenfall och BrainHeart Energy

Datum: Torsdag 29/9
Tid: kl.13.30-15.00 (Lättare lunch serveras från 13.00. Anmäl gärna innan så kan vi planera antalet, heidi.stenstrom@vattenfall.com)
Plats: Gripsholmsskolan i Mariefred (45 min från Stockholm) se karta

Vattenfall och BrainHeart Energy har nöjet att bjuda in media för att se och höra hur Gripsholmsskolan i Mariefred nu tar ett steg mot ökad hållbarhet med en ny lokal energilösning.

Deltar under presentationen gör bland annat Andreas Regnell strategichef Vattenfall och Ulf Jonströmer, koncernchef och grundare av BrainHeart Energy.

- Lösningen passar utmärkt in i Vattenfalls framtida inriktning att leverera vad kunderna vill ha i form av el och värme baserat på ökad andel förnybar produktion, säger Andreas Regnell, strategichef Vattenfall.

Gripsholmsskolan förses med en kombination av miljödeklarerad vattenkraftel från Vattenfall som är certifierad enligt EPD* och den industrialiserade bergenergilösningen Energy-in-a-Box. Denna kombination är ett förnybart och hållbart sätt att förse större fastigheter med lokalproducerad värme, varmvatten, kyla och el med minskade koldioxidutsläpp som resultat.

Lösningen kan med fördel kombineras med Vattenfalls olika solkraftslösningar till exempel Smart flower – som finns inkopplad med bergenergianläggningen och som även demonstreras på torsdag 29/9 kl. 13.30.

Mer information:
www.vattenfall.se/epd
www.brainheartenergy.se/bergenergi/

Kontakta:
Heidi Stenström, Pressekreterare Vattenfall, mobil 070 - 611 81 92, heidi.stenstrom@vattenfall.com
Malin Tilfors, Projektledare BrainHeart Energy, mobil 070 - 423 75 54, malin.tilfors@brainheart.com

Stålverk

Så vill Vattenfall göra för att minska egna och andras klimatutsläpp

Klimatförändringen är visserligen en av vår tids största utmaningar, men det innebär också möjligheter till kreativa och innovativa lösningar. Vattenfall har ett bra utgångsläge för att ta s...

Bild från vindkraftparken Kentish flats

Svenska Kriegers flak: Natura 2000-tillstånd steg mot mer fossilfri el i Skåne

Länsstyrelsen i Skåne beviljar Vattenfall Natura 2000-tillstånd att bygga vindkraft på den svenska delen av Kriegers flak.

Ett barn som åker skateboard i en ramp

Vattenfalls Års- och Hållbarhetsredovisning 2020: ”Framsteg för klimatet – det händer här och nu”

Vattenfalls Års- och Hållbarhetsredovisning 2020 är nu publicerad. Rapporten beskriver ett år med en ökad takt i energiomställningen trots ett tufft och exceptionellt marknadsläge.