Gripsholmsskolan väljer hållbar energilösning från Vattenfall och BrainHeart Energy

Datum: Torsdag 29/9
Tid: kl.13.30-15.00 (Lättare lunch serveras från 13.00. Anmäl gärna innan så kan vi planera antalet, heidi.stenstrom@vattenfall.com)
Plats: Gripsholmsskolan i Mariefred (45 min från Stockholm) se karta

Vattenfall och BrainHeart Energy har nöjet att bjuda in media för att se och höra hur Gripsholmsskolan i Mariefred nu tar ett steg mot ökad hållbarhet med en ny lokal energilösning.

Deltar under presentationen gör bland annat Andreas Regnell strategichef Vattenfall och Ulf Jonströmer, koncernchef och grundare av BrainHeart Energy.

- Lösningen passar utmärkt in i Vattenfalls framtida inriktning att leverera vad kunderna vill ha i form av el och värme baserat på ökad andel förnybar produktion, säger Andreas Regnell, strategichef Vattenfall.

Gripsholmsskolan förses med en kombination av miljödeklarerad vattenkraftel från Vattenfall som är certifierad enligt EPD* och den industrialiserade bergenergilösningen Energy-in-a-Box. Denna kombination är ett förnybart och hållbart sätt att förse större fastigheter med lokalproducerad värme, varmvatten, kyla och el med minskade koldioxidutsläpp som resultat.

Lösningen kan med fördel kombineras med Vattenfalls olika solkraftslösningar till exempel Smart flower – som finns inkopplad med bergenergianläggningen och som även demonstreras på torsdag 29/9 kl. 13.30.

Mer information:
www.vattenfall.se/epd
www.brainheartenergy.se/bergenergi/

Kontakta:
Heidi Stenström, Pressekreterare Vattenfall, mobil 070 - 611 81 92, heidi.stenstrom@vattenfall.com
Malin Tilfors, Projektledare BrainHeart Energy, mobil 070 - 423 75 54, malin.tilfors@brainheart.com

Utsikt över Hamburg

Mitsubishi Heavy Industries, Shell, Vattenfall och Wärme Hamburg inleder vätgasprojekt vid Moorburg

Mitsubishi Heavy Industries, Shell, Vattenfall och det kommunala företaget Wärme Hamburg har undertecknat en avsiktsförklaring för att planera hur vätgasproduktion från vind- och solenergi k...

Scanias R 450-lastbil försedd med strömavtagare

Sverige och Tyskland leder utvecklingen av elvägar

Tyskland och Sverige är världsledande när det gäller försök med elektriska vägar. Världens första trådlösa elväg har färdigställts på Gotland.

Vattenfall och Kaunis Iron i nytt samarbete om elektrifierad fossilfri gruvdrift

Vattenfall AB och Kaunis Iron AB har tecknat en avsiktsförklaring om att utveckla en fossilfri och elektrifierad gruvdrift vid järnmalmsgruvan i Pajala.