Vattenfalls logotyp på fasaden på huvudkontoret i Solna

Pressinbjudan till Vattenfalls årsstämma 2020

Vattenfall AB:s årsstämma äger rum tisdagen den 28 april klockan 09.00 på Vattenfalls huvudkontor, Evenemangsgatan 13 i Solna. På grund av spridningen av coronaviruset (covid-19) kommer allmänheten inte att ha tillträde årsstämman, utan hänvisas istället till att följa stämman via webcast på group.vattenfall.com/se

Årsstämman hålls på svenska och kommer att direktsändas på webben. Webbsändningen från stämman kommer även att finnas tillgänglig senare under dagen på group.vattenfall.com/se

För att ställa frågor till styrelsen och bolagsledningen via telefon, ring in 10-15 minuter före start:

Sverige 08-5051 0031

Storbritannien  +44 (0) 207 107 06 13

För att ställa frågor via webben: vattenfallwebcasts

Ytterligare information om årsstämman samt information om Vattenfalls bolagsstyrning finns på group.vattenfall.com/se

Vattenfalls pressavdelning, telefon +46 8 739 50 10, e-post: press@vattenfall.com

Vattenfalls logotyp utanför ingången till huvudkontoret

Vattenfall presenterar delårsrapport för januari-september 2020 den 27 oktober

Vattenfalls delårsrapport för januari-september 2020 publiceras tisdagen den 27 oktober klockan 08.00 på group.vattenfall.com/se

Flaggor som vajar på Vattenfalls huvudkontor

Första halvåret 2020: Svåra marknadsförhållanden men stabil verksamhet

Vattenfalls rapport för årets andra kvartal visar på stabil verksamhet under den pågående pandemin. Samtidigt är marknadssituationen utmanande och nedskrivningar leder till negativt resultat...