Vattenfalls logotyp på fasaden på huvudkontoret i Solna

Pressinbjudan till Vattenfalls årsstämma 2020

Vattenfall AB:s årsstämma äger rum tisdagen den 28 april klockan 09.00 på Vattenfalls huvudkontor, Evenemangsgatan 13 i Solna. På grund av spridningen av coronaviruset (covid-19) kommer allmänheten inte att ha tillträde årsstämman, utan hänvisas istället till att följa stämman via webcast på group.vattenfall.com/se

Årsstämman hålls på svenska och kommer att direktsändas på webben. Webbsändningen från stämman kommer även att finnas tillgänglig senare under dagen på group.vattenfall.com/se

För att ställa frågor till styrelsen och bolagsledningen via telefon, ring in 10-15 minuter före start:

Sverige 08-5051 0031

Storbritannien  +44 (0) 207 107 06 13

För att ställa frågor via webben: vattenfallwebcasts

Ytterligare information om årsstämman samt information om Vattenfalls bolagsstyrning finns på group.vattenfall.com/se

Vattenfalls pressavdelning, telefon +46 8 739 50 10, e-post: press@vattenfall.com

Skylt med Vattenfall-logga utanför huvudkontoret i Solna

Vattenfall presenterar delårsrapport för januari-mars 2021 den 29 april

Vattenfalls delårsrapport för januari-mars 2021 publiceras torsdagen den 29 april klockan 08.00 på group.vattenfall.com/se.

Vattenfalls logotyp på fasaden till huvudkvarteret i Solna

Pressinbjudan till Vattenfalls årsstämma 2021

Vattenfall AB:s årsstämma äger rum onsdagen den 28 april klockan 09.30. På grund av den rådande situationen hänvisas allmänheten till att följa stämman via webcast på group.vattenfall.com/se...

Ett barn som åker skateboard i en ramp

Vattenfalls Års- och Hållbarhetsredovisning 2020: ”Framsteg för klimatet – det händer här och nu”

Vattenfalls Års- och Hållbarhetsredovisning 2020 är nu publicerad. Rapporten beskriver ett år med en ökad takt i energiomställningen trots ett tufft och exceptionellt marknadsläge.