Vattenfalls vd Anna Borg deltar i president Bidens klimattoppmöte

Vattenfalls vd och koncernchef Anna Borg är inbjuden av USA:s president Biden för att tala på Vita husets klimattoppmöte.

Anna kommer att framföra hur Vattenfall driver innovation för klimatet och vår tydliga affärsstrategi – vi vill göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation.

På fredag den 23 april kommer Anna Borg delta i sessionen "The innovation agenda to build tomorrow’s clean industries" och berätta hur Vattenfall tillsammans med partners och kunder arbetar för att fasa ut fossila bränslen och hur elektrifiering kan bidra till att ställa om fler sektorer. Ett exempel är det världsunika projektet HYBRIT som är ett partnerskap mellan SSAB, LKAB och Vattenfall som möjliggör tillverkning av fossilfritt stål.

Sessionen sker kl. 14–15 svensk tid (OBS: inte 15-16 som tidigare uppgivits).

Mer om klimattoppmötet (på engelska)

Natalie Sial, presschef, 070-191 93 61, natalie.sial@vattenfall.com
Vattenfalls pressavdelning, 08-739 50 10, press@vattenfall.com

En havsbaserad vindkraftspark

Vattenfall förbjuder deponering av vindturbinblad med målet om fullständig återvinning 2030

Vattenfall har satt ett antal ambitiösa mål för hanteringen av uttjänta vindturbinblad med ett beslut om att omedelbart förbinda sig till ett förbud av deponering.

Femton från Vattenfall kan vinna Årets Kraftkvinna!

Ska det återigen bli en vattenfallare som tar hem utmärkelsen Årets Kraftkvinna? I år finns femton Vattenfallanställda kvinnor på listan över nominerade!

Anna Borg - Årets Ruter Dam 2021, Helena Helmersson, Ruter Dam

Anna Borg utsedd till Årets Ruter Dam 2021

Vattenfalls vd Anna Borg har utsetts till Årets Ruter Dam 2021 – en hedersutmärkelse som tilldelas den kvinna som har befordrats till den mest inflytelserika chefspositionen inom svenskt när...