Helprint valitsi Vattenfallin ilmastoneutraalin vesisähkön

Vattenfall ja painotalo Helprint* ovat tehneet sopimuksen ilmastoneutraalin vesisähkön toimittamisesta Helprintille. Ilmastoneutraali vesisähkö on uusi Vattenfallin yritysasiakkailleen tarjoama tuote.

Myös uusiutuvan energian tuotannossa syntyy kasvihuonekaasupäästöjä. Sähkön tekee ilmastoneutraaliksi se, että syntyneet päästöt kompensoidaan uusiutuvan energian projektien Gold Standard CER- tai VER-sertifikaateilla (Certified Emission Reduction / Voluntary Emission Reduction). Ilmastoneutraalilla sähköllä ei siis ole negatiivista vaikutusta ilmastoon.

– Vattenfall panostaa voimakkaasti uusiutuvaan energiaan, ja tavoitteemme on olla fossiilivapaita yhden sukupolven kuluessa. Ilmastoneutraali sähkö on yksi askel tällä matkalla. Luotamme siihen, että tämä on myös linjassa asiakkaidemme odotusten kanssa, Vattenfallin toimitusjohtaja Elina Kivioja sanoo.

– Helprint haluaa tarjota asiakkailleen ympäristöystävällisiä painoratkaisuja. Hiilineutraalin sähkön käyttäminen tuotannossamme on iso askel hiilineutraalin tuotantoketjun rakentamisessa, Helprintin toimitusjohtaja Panu Torniainen sanoo.

Vattenfall Oy: Vesa Laitinen, asiakaspäällikkö/suurasiakkaat, puh. 040 668 5955
vesa.laitinen@vattenfall.com

Helprint Oy: Jyrki Pitkänen, kaupallinen johtaja, puh. 0400 510 731
jyrki.pitkanen@helprint.fi

*Helprint on Pohjoismaiden suurin syväpaino ja osa CirclePrinters konsernia. Yhtiö on erikoistunut suurten painosmäärien tuotantoon. Painosmäärät ovat yleensä 100 000:sta useisiin miljooniin kappaleisiin.

Syväpainotuotteiden koko voi vaihdella lähes portaattomasti välillä A5 ja A3. Helprintin asiakkaita ovat johtavat aikakauslehtikustantajat, vähittäiskaupan ketjut sekä yritys- ja asiakasviestinnän tekijät. Markkinaalueena on Suomen lisäksi Ruotsi ja muut Pohjoismaat sekä Venäjä ja Iso-Britannia.

Tarina
15.3.2018

Vesi on hänen elementtinsä

- Vesi on kiehtonut minua lapsesta saakka. Ajatellaan vaikka puroja, ne lähtevät ylhäältä ...