Vattenfallin vastuullisuustyö palkittiin

Vattenfallin vastuullisuustyö sai kultaisen sijoituksen riippumattomalta EcoVadis-yhtiöltä, joka arvioi yritysten CSR- eli vastuullisuustyötä.

– Vastuullisuustyö on koko ajan tärkeämpää, joten on todella hienoa, että sijoituimme näin korkealle. Se on osoitus meille siitä, että teemme oikeita asioita, Vattenfallin vastuullisuusjohtaja Annika Ramsköld sanoo.

Sijoittajat ja yritysasiakkaat painottavat vastuullisuusnäkökulmaa, ja monessa tapauksessa se on suorastaan ratkaisevaa kauppojen syntymiselle. Monet Vattenfallin kumppaneista edellyttävät CSR- eli Corporate Social Responsibility -työn riippumatonta tarkastusta. CSR-työssä kyse on yrityksen vastuusta koskien sen vaikutusta yhteiskuntaan ja ympäristöön, sekä sosiaalisesti, taloudellisesti että ympäristön kannalta, lain vaatimusten lisäksi.

– Sijoittajat ja asiakkaat olettavat meiltä vastuunkantoa ja että myös osoitamme, mitä teemme. Sen vuoksi ulkopuolisen arvioijan, kuten EcoVadiksen arviointi on erittäin tärkeä ja kannustaa meitä parantamaan toimiamme entisestään, Annika Ramsköld sanoo.

Riippumaton tutkimusyritys EcoVadis arvioi vastuullisuustyötä tekeviä yrityksiä koko maailmassa. Käytössä oleva menetelmä perustuu kansainvälisiin CSR-standardeihin, kuten GRI (Global Reporting Initiative), UN Global Compact ja ISO 26000.

Saavuttaakseen EcoVadiksen kultaisen tason yrityksen täytyy kerätä vähintään 62 pistettä, maksimin ollessa 100 pistettä. Vattenfallin pistemäärä oli 65. Arvioitavat asiat ovat Environment, Labor Practices & Human Rights, Fair Business Practices ja Sustainable Procurement.

Lisätietoa

Vattenfallin tiedotusosasto, puhelin: +46 (0)8 739 50 10, sähköposti: press@vattenfall.com

Vuori ja järvi.
Mediatiedote
21.1.2020

Vattenfallille korkein luokitus ilmastonmuutoksen torjuntaan tähtäävistä toimista

Vattenfall sai ensimmäisen kerran korkeimman luokituksen "A" reagoinnistaan ilmastonmuutok...

Mediatiedote
Vasemmalta: Statkraftin toimitusjohtaja Christian Rynning-Tønnesen, Fortumin toimitusjohtaja Pekka Lundmark ja Vattenfallin toimitusjohtaja Magnus Hall. Kuva: Statkraft.
Kuva: Statkraft

Fortumin, Statkraftin ja Vattenfallin toimitusjohtajat kannustavat yhteisessä julkilausuma...

Lataa kuvat täältä.