Nuon en Vattenfall - Groen licht van Europese mededingingsautoriteit

Nuon Duitsland zal haar huidige activiteiten voortzetten inclusief de labels, zoals 'lekker Strom' en 'wakker Gas'.  De contractvoorwaarden van klanten blijven onveranderd. De organisatie blijft vooralsnog intact met dezelfde medewerkers. Er zal een andere aandeelhouder worden gezocht voor de organisatie.  Nuon Duitsland zal in de periode voorafgaand aan de verkoop op afstand van Nuon functioneren.

De goedkeuring is een belangrijke voorwaarde voor het samengaan van Nuon en Vattenfall, een voornemen dat beide bedrijven op 23 februari jl. bekendmaakten. Een meerderheid van aandeelhouders van Nuon heeft op de aandeelhoudersvergadering van 17 juni besloten dat zij bereid is de aandelen in het productie- en leveringsbedrijf van Nuon te verkopen aan Vattenfall. Ook maakte de minister van Economische Zaken eerder bekend akkoord te zijn met het splitsingsplan. Nuon verwacht de transactie met Vattenfall op 1 juli te hebben afgerond.

Over Nuon

Nuon is een ambitieuze energieonderneming die met ruim 10.000 medewerkers meer dan 3 miljoen consumenten en organisaties bedient in Nederland, België en Duitsland. Nuon produceert, transporteert en levert elektriciteit, gas, warmte en koude, en handelt in energie op de belangrijke internationale markten. Ook biedt Nuon aanvullende diensten en technische innovaties aan bedrijven en consumenten. Nuon streeft daarbij naar een betrouwbare, duurzame en betaalbare energievoorziening.

Met een omzet van 6,1 miljard euro in 2008 heeft Nuon een vooraanstaande positie in de Nederlandse energiemarkt. De aandelen zijn in handen van lokale en regionale overheden.

Nuon heeft met ingang van 1 juli 2008 het bedrijf organisatorisch gesplitst in een netwerkbedrijf en een productie- en leveringsbedrijf. Sinds die datum functioneren beide ondernemingen operationeel zelfstandig onder een financiële holding en onder een gezamenlijke Raad van Bestuur en Raad van Commissarissen.

Nuon Mediarelaties
E-mail: mediarelaties@nuon.com

Bekijk ook

2020-04-3